مقالات

قطعات الکترونیکی ارومیه

قطعات الکترونیکی ارومیه

بسیاری از قطعات الکترونیکی برای ساخت مدار های الکترونیکی استفاده می شوند، که بدون استفاده از آنها، پروژه و مدار شما کامل نخواهند بود و یا به خوبی کار نمی کنند. خازن و انواع ترانزیستور، مقاومت و دیود، اجزای اصلی پروژه هستند. شناخت بهتر انواع مختلف آنها و عملکردشان میتواند به شما در انتخاب اجزای مناسب برای انجام پروژه کمک بسیاری کند. در ادامه این مطلب، همه ی اصول و قواعد اولیه قطعات الکترونیکی را خدمت شما عزیزان توضیح خواهیم داد تا شما هم بتوانید با اطمینان خاطر پروژه خود را کامل نمایید.

انواع قطعات الکترونیکی ارومیه

شناخت انواع قطعات الکترونیکی برای ساخت لوازم الکترونیکی خیلی مهم می باشد. قسمت های سازنده قطعات الکترونیکی دارای انواع گوناگونی هستند، که آشنایی با کاربرد آن ها برای ساخت لوازم بسیار مهم است. قطعات الکترونیکی مدار مجتمع، قطعات الکترونیکی اکتیو و پسیو، نمایشگر، LED ها و ترانسفورماتورها از اجزای اساسی و مهم مدار های الکترونیکی هستند، که در ادامه درباره آنها توضیح خواهیم داد.

خرید قطعات الکترونیکی در ارومیه

قطعات الکترونیکی ارومیه اکتیو

قطعات الکترونیکی فعال اجزایی دارند که سیگنال الکتریکی را سوئیچ و یا تقویت می نمایند. ترانزیستور، لوله خلاء و مدار مجتمع، مثال هایی از قطعات فعال می باشند. ترانزیستور ها سیگنال الکتریکی را تغییر داده و یا تقویت می نمایند، در صورتی که لوله خلاء برای تقویت تجهیزات صوتی و فرستنده رادیویی کاربرد دارد. بنابراین، مهمترین نوع یک مدار مجتمع (IC) می باشد، که مجموعه ای از ترانزیستور متصل و سایر مدار ها روی یک تراشه است. به صورت کلی قطعات الکترونیکی ارومیه فعال یک شکل از انرژی را به شکل دیگری تغییر داده تا در رسیدن به نتایج مطلوب در یک پروژه کمک نمایند.

بیشتر بدانید: آشنایی با قطعات برد الکترونیکی

قطعات الکترونیکی ارومیه پسیو

قطعات الکترونیکی غیرفعال که با نام قطعات الکترونیکی پسیو هم شناخته می شوند، قطعاتی هستند که نمیتوانند انرژی را به مدار وارد نمایند، که شامل خازن، ترانسفورماتور و مقاومت می شود. هر یک وظایف خاص خود را انجام می دهند که برای پیشرفت پروژه نیاز است.

  • مقاومت ها: با کاهش جریان الکترون، جریان را در مدار کنترل می نمایند. این برای ایجاد ایمنی یا برای انواع دیگری از عملیات در مدار پیچیده تر انجام می گردد.
  • خازن ها: انرژی الکتریکی را ذخیره کرده و میتوان آنها را برای فیلتر سیگنال ها مورد استفاده قرار داد.
  • سلف چیست :میدان الکترومغناطیسی ایجاد شده موجب می شود، که حرکت الکترون ها بسته به اثر مد نظر در یک مدار محدود شده و یا اجازه حرکت داشته باشند.
  • ترانسفورماتورها: از آن ها برای انتقال دادن انرژی الکتریکی از محلی به محل دیگر بدون تغییر در ولتاژ استفاده می گردد.

قطعات الکترونیکی در ارومیه

قطعات الکترونیکی مدارهای مجتمع

مدار مجتمع یا آی سی ها را به نام میکرو تراشه هم می شناسند. این مدار ها دستگاه های الکترونیکی کوچکی می باشند که دارای ترانزیستورهای متصل زیادی هستند و موجب حرکت و جا به جایی الکترون ها می شوند. یک مدار مجتمع میتواند جریان الکترون و انواع مختلف سیگنال را در یک سیستم، بدون نیاز به نیروی خارجی کنترل نماید. انتخاب درست آی سی برای یک پروژه بسیار ضروری می باشد؛ زیرا هر نوع آن عملکرد خاص و کاربرد متفاوت دارد.

LED ها و نمایشگرها

دیود ساطع نور (LED) نوع مختلفی از قطعات الکترونیکی می باشد که بسیار اهمیت دارد. ال ای دی ها لامپ کوچکی دارند که برای عبور نور و ساطع شدن طراحی می شوند. آن ها خیلی استاندارد، با دوام و کاربردی هستند و انرژی خیلی کم تری مصرف می نمایند. همین موارد آن ها را به گزینه ای محبوب برای استفاده در پروژه ها تبدیل می کند. LED را میتوان در خیلی از نمایشگر ها و یا برای نمایش سیگنال پیوسته مثل دما، زمان یا فشار استفاده نمود.

کار ترانسفورماتور ها در پروژه های الکترونیکی در ارومیه

ترانسفورماتور یک بخش اساسی در بسیاری از انواع مدار الکترونیکی می باشد. به زبان دیگر، آن ها با انتقال دادن انرژی الکتریکی بین دو مدار با کمک یک میدان مغناطیسی عمل می کنند. آن ها سه اتصال دارند که شامل اولیه، ثانویه و زمین می شود که به آن ها امکان پایین و بالا بردن ولتاژ را می دهد. همین امر موجب می گردد که ترانسفورماتور برای کاربرد ولتاژ بالا و یا پایین خیلی متنوع و ضروری باشد. همچنین به همین خاطر است که آن ها در دستگاه متفاوتی مثل تلویزیون، شارژر، باتری گوشی هوشمند، رایانه و موارد دیگر پیدا می شوند.

فروشگاه اینترنتی قطعات الکترونیکی ارومیه

آشنایی با کاربرد قطعات الکترونیکی ارومیه

باید بدانید که قطعات الکترونیکی عضو کاملا جدایی ناپذیری از صنایع الکترونیک دنیای مدرن اند؛ ولی هنگامی که زمان استفاده از قطعات الکترونیکی در یک مدار و پروژه سر می رسد، بسیاری از افراد بلد نیستند که چطوری کار را به بهترین شکل انجام دهند.

تجزیه و تحلیل مشخصات طراحی

پیش از خرید هر قطعه، باید برای تجزیه و تحلیل مشخصات طراحی آن وقت بگذارید. این مسئله به شما این امکان را می دهد که متوجه شوید، به چه نوع قطعاتی نیاز دارید و چگونه آن ها را به درستی به یکدیگر متصل کنید. همچنین بسیار خوب است که در هنگام انجام پروژه، ایمنی را مد نظر بگیرید. به شما اطمینان می دهیم که اطلاعات مورد نیاز برای هر عضو قطعات الکترونیکی کاملا در دسترس هستند و در موارد خاص برای دانستن دستور العمل های ایمنی برای انجام کار، به راحتی می توانید از منابع مختلف تحقیق نمایید.

منبع یابی و انتخاب مولفه ها

زمانی که دریافتید به چه اجزایی برای ادامه ی پروژه نیازمند هستید، مرحله بعد منبع یابی آن ها می باشد. میتوانید قطعات الکترونیکی خود را از فروشگاه اینترنتی قطعات الکترونیکی ارومیه خریداری نمایید، شرکت رسام با فروش تخصصی قطعات الکترونیکی در ارومیه یک شرکت قابل اعتماد و یک تامین کننده معتبر شناخته شده است. می توانید قبل از خرید قطعات الکترونیکی در ارومیه حتما نظرات و کامنت ها را با دقت بخوانید و قیمت ها را در سایت های مختلف مقایسه نمایید. پس با خیالی آسوده خرید قطعات الکترونیکی در ارومیه را از این مجموعه انجام دهید.

فروشگاه قطعات الکترونیکی در ارومیه

تست برای دقت و تضمین کیفیت

هنگامی که قطعات الکترونیکی را در جای مشخصی قرار دادید، زمان آزمایش برد مدار می باشد. به دنبال هرگونه ایرادی باشید که در موقع چک کردن ها مشخص نبود، قطعات ایراد دار و لحیم کاری شده را عیب یابی نمایید و صحت کار خود را با یک مولتی متر یا اسیلوسکوپ بررسی نمایید. بهترین کار این است که مدار را پیش از اعمال برق آزمایش نمایید؛ زیرا این عمل میتواند از هرگونه ایراد و مشکلی جلوگیری نماید. پس از اینکه اطمینان حاصل شد که همه چیز به خوبی کار میکند، وقت آن رسیده است که به پروژه خود مقداری سرعت ببخشید.

نصب و اتصالات بین قطعات

زمانی که همه اجزاء به برد لحیم می شوند، باید چگونگی اتصال آن ها را در نظر داشته باشید. زمان اتصال قطعات الکترونیک به همدیگر، دو فاکتور اصلی باید در نظر گرفته شود:

یکی اتصالات الکتریکی است و دیگری نصب مکانیکی می باشد. برای نصب مکانیکی، بسیار اهمیت دارد که اطمینان حاصل کنید که هر مدل از اجزای ساختاری و یا حرارتی به طور ایمن در جای خود قرار گرفته باشد. همچنین برای اتصالات الکتریکی، مطمئن شوید که اجزای پلاریزه و کانکتور به خوبی جهت گیری و سیم کشی موازی و یا سری را برای طراحی مدار شما انجام می دهند. گرفتن تصمیم های درست برای اتصال اجزاء میتواند به شما کمک کند که اطمینان خاطر داشته باشید، که پروژه خود را به درستی انجام داده اید.

ملاحظات ایمنی الکتریکی

ایمنی الکتریکی عاملی ضروری و مهم است که باید هنگام انتخاب و اتصال قطعات الکترونیکی خود مدنظر داشته باشید. هنگام کار با موادی مثل آهن، لحیم کاری و یا سیم هایی که امکان دارد رسانای الکتریسیته باشند، بسیار اهمیت دارد که اقدامات لازم را، مثل پوشیدن دستکش عایق و استفاده از محافظ برق انجام دهید. اضافه بر این موضوع، قبل از روشن کردن مدار تان، مطمئن شوید که کاملا بررسی نموده اید که قطبیت اجزای پلاریزه به صورت درست جهت گیری شده باشند.

فروش تخصصی قطعات الکترونیکی در ارومیه

جمع بندی

شرکت ریز موج الکترونیک رسام به واسطه تجربه سی ساله خود به صورت تخصصی، فروشگاهی وارد کننده قطعات الکترونیک از چین، قطعات برد موبایل، سفارش قطعات RF است. همچنین حیطه تخصصی این فروشگاه انواع واردات خازن، واردات تجهیزات شبکه، واردات دیود، واردات تجهیزات صنعتی، واردات کانکتور و قطعات کمیاب را شامل می شود که در مدل های مختلف و کامل می باشند. این مجموعه تمام این قطعات را به سراسر ایران ارسال می کند.

اما به دلیل پیشرفت تولیدات قطعات الکترونیکی در کشور عزیزمان ایران، از لحاظ فنی و تخصصی در زمینه فروش تخصصی قطعات الکترونیکی در ارومیه پاسخگوی همه ی نیاز های شما عزیزان بوده به همین دلیل بیش از سی سال است که شروع به واردات موارد تکمیل کننده زیادی از قطعات الکترونیکی به کشور کرده است تا بتواند نیاز های بسیاری از مشتریان خود را پاسخگو باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده، این شرکت در زمینه فروش آی سی های کمیاب نیز فعالیت دارد و می‌تواند نیازهای شما را در این زمینه به طور کامل برآورده کند.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه در “قطعات الکترونیکی ارومیه

  1. حسین فتحی گفت:

    سلام وقت بخیر
    این قطعاتی که نام بردید موجود دارید؟ یا باید ثبت سفارش بدیم برای واردات ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *