مقالات

با مزایای واردات قطعات الکترونیکی از دیگر کشورها بیشتر آشنا شوید

مقایسه تهیه قطعات از بازار داخل و واردات قطعات الکترونیک

tel:09121006436

امروزه وسایل الکترونیکی نقش مهمی را در تسهیل زندگی بشر ایفا می کنند. هرکجا که باشید با نگاه کردن به اطراف خود می توانید به صحت این موضوع پی ببرید. تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی، گوشی های هوشمند و اسپیلت ها تنها موارد کمی در دنیای بی پایان وسایل الکترونیکی به شمار می روند. از طرفی دیگر شرکت های تولید این وسایل به دلیل برخی محدودیت ها امکان دسترسی به قطعات با کیفیت را ندارند. در چنین شرایطی باید قیمت بیشتری را برای قطعات بپردازند که می تواند چندان مناسب آن ها نباشد. اما چاره چیست؟ آیا راهی وجود دارد که بتوان قطعات الکترونیکی را با کیفیت و البته قیمت مناسب تهیه کرد؟ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی از مزایای واردات قطعات الکترونیکی به دست آورید.

برای دریافت مشاوره در زمینه واردات کالا از هنگ کنگ با شماره 02122920838 تماس بگیرید.

شرکت ریز موج الکترونیک رسام واردکننده انواع قطعات الکترونیکی و صنعتی از خارج از کشور

 

یکی از راه های تأمین قطعات الکترونیک از طریق واردات آن است. با این وجود برای برخی شرکت ها این  موضوع دشواری های زیادی دارد. در اینگونه مواقع اهمیت شرکت های وارد کننده قطعات الکترونیک بیش از پیش به چشم میخورد. تهیه قطعات از این شرکت ها که مستقیما قطعات الکترونیکی را از کشورهای معتبر وارد می کنند مزایای زیادی دارد که در ادامه به بررسی مهم ترین آن ها می پردازیم.

تنوع بالای قطعات

اولین موردی که قصد پرداختن به آن را در خصوص مزایای واردات قطعات الکترونیکی داریم، تنوع بالای محصولات می باشد. به دلیل اینکه خرید قطعه هایی مانند انواع خازن های اس ام دی محدود به کشور خاصی نیست، شما می توانید تنوع بالایی را در هنگام خرید دارا باشید. به عنوان مثال می توانید برخی از قطعات را از چین خریداری کنید و برخی دیگر را از کشورهای دیگر؛ اما توجه داشته باشید این کار به صورت شخصی، دشواری های زیادی دارد و در مواقعی حتی امکان پذیر نیست. به همین دلیل توصیه می کنیم از شرکت های وارد کننده قطعات الکترونیک کمک بگیرید تا با خیالی آسوده پس از سفارش به سایر کارهای خود بپردازید و در مدت زمان مشخص، قطعات خود را دریافت نمایید.

همچنین مطالعه کنید: برترین شرکت های تولید کننده قطعات الکترونیکی در جهان

واردات قطعات الکترونیکی

کیفیت مناسب قطعات الکترونیکی

خرید از شرکت های وارد کننده مزایای دیگری دیگری نیز دارد. یکی از این مزایا که بسیار مورد استقبال شرکت های داخلی قرار گرفته است، مربوط به کیفیت بالای قطعات مذکور می باشد. طبیعتا هیچ چیز نمی تواند جای کیفیت محصول را بگیرد و کیفیت محصول را قطعات آن تامین می کنند. به همین دلیل در هنگام انتخاب شرکت های وارد کننده، حتما به این نکته توجه داشته باشید که محصول مورد نظر شما از کدام کشور و کدام شرکت خریداری می شود. شرکت رسام که قطعات الکترونیکی را از چین تهیه و وارد می کند، می تواند انتخاب مناسبی محسوب شود.

شاید خواندن این مقاله برای شما جالب باشد: آشنایی با قطعات برد الکترونیکی

قیمت مناسب قطعات الکترونیکی

پس از کیفیت، عامل مهم بعدی در بازار، قیمت می باشد. درست است که با افزایش کیفیت، قیمت هم افزایش می یابد اما در اینصورت مشکلاتی در رابطه با فروش محصولات خود خواهید داشت. به دلیل وجود بازار رقابتی شدید در ایران، شرکت های مختلف همواره در تلاش هستند تا علاوه بر تضمین کیفیت، قیمت مناسبی را نسبت به رقبای خود عرضه کنند؛ در اینصورت موفق به جذب مشتریان بیشتری خواهند شد. به همین دلیل توجه داشته باشید که لزوما کیفیت بالا نمی تواند ضامن فروش محصولات شما باشد. چراکه اگر شما قیمت بالاتری را نسبت به رقبایتان ارائه دهید و تفاوت در کیفیت نیز اندکی به نفع شما باشد، احتمال از دست دادن مشتری هایتان وجود دارد. بنابراین به این نکته که یکی از مزایای خرید قطعات الکترونیکی از دیگر کشورها توجه داشته باشید.

عدم محدودیت در سفارش

از دیگر مزایای واردات قطعات الکترونیکی از راه هوایی عدم محدودیت در سفارش می باشد. طبیعتا هر اندازه کسب و کارتان بزرگ تر باشد، نیاز به قطعات بیشتر و البته متنوع تری دارید. برخی مواقع هنگام سفارش به دلیل عدم آشنایی با مراحل آن و یا مواردی از این قبیل، موفق به تهیه تمامی قطعات مورد نظر خود نمی شوید و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که از شرکت های وارد کننده قطعات الکترونیکی استفاده کنید؛ چراکه آن ها با تسلط کامل بر قوانین، می توانند هر تعداد قطعه ای را که نیاز دارید، وارد نمایند. به همین دلیل نگرانی از بابت محدود بودن سفارش خود نداشته و قادر خواهید بود هر تعداد قطعه ای را که می خواهید سفارش دهید.

بیشتر بخوانید: شناخت انواع ترانزیستور

اطمینان از اصالت قطعه الکترونیکی

مطمئنا اطمینان از اصالت قطعات الکترونیک یکی دیگر از مزایای واردات قطعات الکترونیکی می باشد. چراکه با همکاری با یک شرکت وارد کننده معتبر مانند رسام، قادر خواهید بود تا اصالت کالای خود را تضمین کنید. این شرکت با سابقه درخشانی که در زمینه واردات قطعات الکترونیکی دارد، با اطمینان می تواند تضمین دهد که قطعات وارد شده، اصل بوده و کیفیتی مانند آنچه در سایت خود وجود دارد را به شما ارائه می دهد. در اینصورت در زمان شما نیز صرفه جویی خواهد شد چراکه نیازی به جستجو جهت یافتن شرکت های معتبر نداشته و همچنین به دلیل معتبر بودن شرکت وارداتی، نگرانی از بابت اصالت آن نیز نخواهید داشت.

مقایسه نوع تهیه قطعات

ما در این قسمت قصد داریم به مقایسه تهیه قطعات از بازار داخل و واردات قطعات الکترونیک بپردازیم. همانطور که می دانید مقایسه تهیه قطعات از بازار داخل و واردات قطعات الکترونیک باید از لحاظ کیفیت، زمان، هزینه و… مورد بررسی قرار بگیرد. پس در صورت تمایل در ادامه با ما همراه باشید.

پیشنهاد می کنیم که مقاله مربوط به سفارش قطعات الکترونیکی از خارج را نیز به هیچ وجه از دست ندهید.

قیمت مناسب قطعات الکترونیکی

کیفیت قطعات

در مقایسه تهیه قطعات از بازار داخل و واردات قطعات الکترونیک از لحاظ کیفیت باید بگوییم که کیفیت قطعات به نوع تهیه آنها مربوط نمی‌شود. تنها چیزی که می تواند شما را از کیفیت مطمئن کند، این است که قطعات را از تامین کننده‌های معتبر تهیه نمایید.

شاید مطالعه این مقاله نیز برای شما جالب باشد: واردات قطعات الکترونیک لوازم خانگی به شکل انجام می شود؟

زمان مورد نیاز برای دریافت قطعات

در مقایسه تهیه قطعات از بازار داخل و واردات قطعات الکترونیک از لحاظ زمان باید بگوییم که تهیه قطعات از بازار داخل سریع تر از واردات قطعات می باشد. به همین دلیل اگر زمان دسترسی به قطعات برای شما دارای اهمیت است، باید قطعات را از بازارهای داخلی تهیه نمایید.

شاید مطالعه این مقاله نیز برای شما مفید باشد: هر چیزی که باید درباره واردات قطعات الکترونیک از اروپا بدانید.

هزینه قطعات

در مقایسه تهیه قطعات از بازار داخل و واردات قطعات الکترونیک از لحاظ هزینه نیز باید بگوییم که هزینه تهیه کردن قطعات از طریق پروسه واردات اکثراً بیشتر از تهیه آن ها از بازار داخل است. به خاطر همین است که افرادی که خودشان قصد وارد کردن قطعات را دارند، مجبور می‌شوند قطعات را در تعداد و حجم بالاتر وارد کنند تا بتوانند از حمل و نقلی ارزان‌تر بهره‌مند شوند.

شاید مطالعه این مقاله نیز برای شما خوب باشد: واردات قطعات الکترونیک از دبی به چه شکل است؟

واردات قطعات به صرفه تر است یا تولید آن ها؟

پس از مطالعه مقایسه تهیه قطعات از بازار داخل و واردات قطعات الکترونیک حتماً به این فکر کرده‌اید که گزینه خرید از بازار را کنار بگذاریم و به تولید کردن قطعات فکر کنیم. در این صورت سوال پیش می آید که واردات قطعات الکترونیکی یا تولید ؛ کدام به صرفه تر است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که درست است که شرکت های تولید کننده زیادی هستند که توانایی تولید قطعات را دارند؛ اما مشکل اینجا است که تکنولوژی‌ها و دستگاه‌های جدیدی که شرکت ها برای تهیه قطعات نیاز دارند، دارای هزینه سنگین و بالایی هستند که شرکت های تولید کننده از پس آن ها بر نمی آیند.

بیشتر بدانید: تفاوت رله معمولی با رله مخابراتی در چیست؟

قطعات الکترونیکی را از کجا تهیه کنیم؟

حالا که به طور کامل مقایسه تهیه قطعات از بازار داخل و واردات قطعات الکترونیک را مطالعه کردید، حتما برای شما سوال پیش آمده است که خب کدام تأمین کننده قطعات الکترونیک قابل اعتماد تر است؟ لازم است که به خاطر داشته باشید که باید تأمین کننده ای را انتخاب کنید که هم معتبر و هم مورد اعتماد باشد. شرکت ریز موج الکترونیک رسام برای تامین قطعات مورد نیاز شما آماده خدمت رسانی است. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر شما می توانید با شماره های موجود در وب سایت ما تماس حاصل فرمایید و از مشاوران و کارشناسان مجرب شرکت ریز موج الکترونیک رسام مشاوره دریافت کنید. همچنین برای آشنایی بیشتر با نحوه تهیه قطعات الکترونیکی، پیشنهاد می کنیم که این مقاله کاربردی را نیز مطالعه نمایید: قطعات الکترونیکی خاص را از کجا تامین کنیم؟

خرید قطعات الکترونیکی خارجی

شاید این سوال نیز در ذهن شما نیز به وجود آمده باشد که خرید قطعات الکترونیکی خارجی به چه صورت است. برای خرید قطعات الکترونیکی خارجی باید ابتدا تولید کننده خود را انتخاب کنید. از معتبر بودن شرکت مورد نظر اطمینان حاصل نمایید. نمونه کارهای شرکتی را که می خواهید از آن قطعات را خریداری کنید، مشاهده نمایید. مطمئن شوید که قطعات دارای گارانتی هستند و در آخر به ثبت سفارش کنید.

بیشتر بخوانید: هر چیزی که باید درباره نحوه خواندن مقاومت اس ام دی بدانید.

توصیه های مهم برای خرید قطعات الکترونیکی از خارج از کشور

توصیه های مهم برای افرادی که قصد خرید قطعات الکترونیکی از خارج از کشور را دارند

مطمئنا کار کردن با شرکت های مذکور مزایای زیادی را دارد. اما پیش از سفارش بهتر است چند نکته مهم را به خاطر داشته باشید تا از ضررهای آتی جلوگیری شود. بنابراین موارد گفته شده را به دقت مطالعه و هنگام خرید از شرکت های وارد کننده، آن ها را در نظر بگیرید.

شاید برایتان مفید باشد: خرید مقاومت و خازن smd

اعتبار شرکت

اولین موردی که پیش از سفارش و خرید قطعات الکترونیکی باید به آن توجه کنید، اعتبار شرکتی است که قصد همکاری با آن را دارید. توجه داشته باشید که منظور ما شرکت های خارجی که قطعه را از آن ها می خرید نیست بلکه منظورمان شرکت های وارد کننده این قطعات می باشد. اعتبار یک شرکت می تواند به شما این دید را بدهد که آیا شرکت مذکور قابل اطمینان است یا خیر. بررسی و توجه به این مورد ممکن است زمانی را از شما بگیرد، اما مطمئن باشید در صورت عدم بررسی مورد مذکور، ضررهای آتی بسیار بیشتر از تلف شدن چند ساعت می باشد. بنابراین علاوه بر در نظر داشتن مزایای واردات قطعات الکترونیکی اعتبار شرکت مذکور را نیز بررسی کنید.

ضمانت نامه

بسیاری از قطعات الکترونیکی مانند خازن سرامیکی اس ام دی ضمانت نامه معتبری دارند اما چرا برخی از وارد کننده ها از ارائه ضمانت نامه خودداری می کنند؟ احتمالات زیادی در این خصوص وجود دارد و بررسی تمامی آن ها در این مقاله امکان پذیر نیست؛ اما یکی از مهم ترین دلایل عدم ارائه ضمانت نامه، تهیه کالاهای بی کیفیت و قالب کردن آن به خریدار به عنوان کالایی با کیفیت است. به همین دلیل برخی شرکت های وارد کننده قطعات الکترونیکی نمی توانند ضمانت نامه ای ارائه دهند، چراکه می دانند به زودی قطعه مورد نظر خراب خواهد شد. بنابراین در هنگام خرید قطعات الکترونیکی وارداتی ضمانت نامه آن ها را بررسی نمایید. با این وجود توجه داشته باشید، عدم ارائه ضمانت نامه همیشه به منزله بی کیفیت بودن قطعه مورد نظر نیست اما در هر صورت بهتر است احتیاط کنید.

همچنین بخوانید: ترایاک چیست

استعلام قیمت

با وجود مزایای واردات قطعات الکترونیکی که ذکر کردیم بهتر است در سفارش قطعات الکترونیکی عجله نکنید و پیش از آن، قیمت قطعه یا قطعات مورد نظر خود را استعلام بگیرید. این موضوع منجر می شود تا ضرر مالی به کمترین حد خود برسد. به دلیل نوسانات بازار قطعات الکترونیکی، همواره قیمت این قطعات در حال تغییر است؛ البته در سایت رسام ما تلاش می کنیم تا خود را به روز نگه داریم اما گاهی اوقات نوسانات از سایت جلو می زند یا بهتر است بگوییم سایت از تغییرات و نوسانات بازار جا می ماند! این مشکل تنها محدود به رسام نیست و تقریبا می توان گفت که همه شرکت ها با این مشکل مواجه هستند. بنابراین حتما پیش از خرید استعلام قیمت بگیرید.

واردات قطعات الکترونیکی

جمع بندی

با توجه به موارد گفته شده در خصوص مزایای واردات قطعات الکترونیک از چین و کشورهای دیگر، می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که تهیه قطعات الکترونیکی به کمک شرکت های وارد کننده، اقدامی معقول، قابل اطمینان و مناسب است. با سفارش قطعات از شرکت های معتبری همچون رسام که یکی از بهترین شرکت های الکترونیکی ایران است، خیال خود را از چالش هایی که ممکن است بر سر راهتان قرار گیرد، راحت کنید. همچنین در صورتی که هر گونه سوالی در رابطه با شرکت هایی که رسام با آن ها کار می کند و یا سابقه کاری رسام دارید، حتما آن را از ما بپرسید. رسام به عنوان یکی از شرکت های وارد کننده قطعات الکترونیکی از چین می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد. بنابراین در صورت تمایل پس از استعلام قیمت، سفارش خود را ثبت کنید تا سفارش شما در اسرع وقت انجام شود.

ممنون از شما که تا پایان مقاله مزایای واردات قطعات الکترونیکی همراه ما بودید.

 

کلیک کنید…

4.6/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “با مزایای واردات قطعات الکترونیکی از دیگر کشورها بیشتر آشنا شوید

  1. محمد تقی نژاد گفت:

    خسته نباشید
    محصولات قیمت هاشون به دالار محسابه میشه ؟

  2. صداقتی گفت:

    سلام.خیلی ممنون بابت زحمات و وقتی که گذاشتید مقاله جامع و کاملی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *