بلاگ

بهترین برند اسیلوسکوپ چیست؟

بهترین برند اسیلوسکوپ

دستگاه های الکترونیکی به نام اسیلوسکوپ برای نشان دادن متغیرهای الکتریکی مختلف بر روی صفحه نمایش LCD  خود استفاده می شوند. سیگنال های یک مدار معمولاً روی یک محور مختصات نشان داده می شوند) به عنوان مثال، X  برای زمان مشاهده تکامل سیگنال و Y برای دامنه سیگنال بر حسب ولت) آنها برای مطالعه مدارها، مقادیر سیگنال آنالوگ یا دیجیتال و رفتار در زمینه الکترونیک بسیار مهم هستند.

اسیلوسکوپ ها دارای پروب ها یا نوک هایی هستند که از آنها برای جمع آوری مدار مورد نظر سیگنال های مطالعه استفاده می کنند. مدارهای اسیلوسکوپ از تجسم آنها بر روی صفحه، نمونه برداری دوره ای از تغییرات و تثبیت و نمایش شکل موج های مکرر با استفاده از دکمه های ماشه مراقبت می کنند.

نمونه برداری فرآیند تجزیه بخشی از سیگنال ورودی به تعدادی مقادیر الکتریکی مجزا است به طوری که ممکن است پردازش شود، در حافظه ذخیره شود و روی صفحه نمایش داده شود. هر نقطه نمونه دارای قدری برابر با دامنه سیگنال ورودی در لحظه نمونه برداری سیگنال خواهد بود. از طریق فرآیندی به نام درون یابی، که نقاط را برای تشکیل خطوط یا بردارها به هم می پیوندد، این نقاط ترسیم شده روی صفحه را می توان به عنوان شکل موج درک کرد.

بیشتر بخوانید: قطعات الکترونیکی ارومیه و انواع قطعات الکترونیکی

با استفاده از عکس های فوری، می توان شکل موج های تکراری را نمایش داد و تثبیت کرد. انواع دیگر شامل راه اندازی لبه است که مشخص می کند لبه سیگنال در حال افزایش یا سقوط است و برای سیگنال های مربع یا دیجیتال عالی است. برای بررسی بیشتر، تحریک عرض پالس نیز مفید است.

بهترین اسیلوسکوپ

بهترین برند اسیلوسکوپ با قیمتی مناسب؟

وظیفه اصلی یک اسیلوسکوپ، ابزاری که اغلب در صنایع برق و الکترونیک استفاده می شود، شناسایی و گرفتن طول موج و سیگنال های جریان الکتریکی است. اگرچه بسیاری از انواع دیگر اسیلوسکوپ موجود است، اما کار با اسیلوسکوپ های آنالوگ و دیجیتال از محبوب ترین محصولات هستند بسیار آسان است. برای کمک به شما در خرید اسیلوسکوپ های دیجیتال با قیمت مقرون به صرفه، برخی از عوامل مهمی را که باید در هنگام خرید اسیلوسکوپ در نظر بگیرید، بررسی می کنیم. ابتدا باید فرکانس و سرعت نمونه برداری اسیلوسکوپ را در نظر گرفت. پهنای باند اسیلوسکوپ نیز باید مناسب باشد. تعداد کانال های ورودی اطلاعات نیز بسیار مهم است و در دوران مدرن، اسیلوسکوپ های 2 و 4 کاناله معروف ترین اسیلوسکوپ ها هستند. هنگام خرید بهترین مارک اسیلوسکوپ، باید به اندازه صفحه نمایش آنها، مشخصات حافظه و ذخیره سازی، اتصال آنها به ماشین هایی مانند رایانه و چاپگر، و ضمانت و پشتیبانی پس از فروش آنها نیز توجه شود.

بهترین برند اسیلوسکوپ

راهنمایی برای خرید بهترین مارک اسیلوسکوپ؟

خریداران بهترین مارک اسیلوسکوپ ابتدا باید تصمیم بگیرند که با این اسیلوسکوپ گران قیمت چه کاری انجام دهند و در چه صنعتی می خواهند از آن استفاده کنند. آنها باید یک کالای با کیفیت بالا را انتخاب کنند زیرا نیازهای آنها بیشتر و ظریف تر می شود. اسیلوسکوپ و تستر DSO-TC2 یکی از بهترین اسیلوسکوپ است که می تواند راه حلی برای مصرف کنندگان در همه زمینه ها و در هر سطحی باشد. این اسیلوسکوپ دارای مشخصات منحصر به فردی از جمله این مشخصات می باشد و توسط یکی از بزرگترین سازندگان اسیلوسکوپ تولید شده است. این شامل دو کانال، یک صفحه نمایش LCD رنگی 7 اینچی، نرخ نمونه برداری 1 گیگابایت بر ثانیه با فرکانس خودکار، 20 حافظه ذخیره سازی، و قابلیت پیوند به دستگاه های دیگر و موارد دیگر است.

بهترین مارک اسیلوسکوپ

همچنین بخوانید: اجزای برد الکترونیکی

چند نوع برند معتبر اسیلوسکوپ داریم؟

لیستی از سازندگان معتبر اسیلوسکوپ با توجه به اینکه اکثریت سازندگان دستگاه های اسیلوسکوپ از کشورهای دیگر هستند، ممکن است در لیست برندهای معتبر سازندگان اسیلوسکوپ با نام های ناآشنا مواجه شویم. اما ایرانیان اهل فن با نام دو شرکت تولیدی آشنا هستند. بهترین مارک اسیلوسکوپ دیجیتال Rigol با دقت بالا محصولی ساخت چین است، اما با وجود داشتن نام تجاری چینی، فناوری آن کپی برداری از فناوری غربی است.

اسیلوسکوپ تکترونیکس که به شرکت آمریکایی تکترونیکس متصل است و به عنوان “خدای اسیلوسکوپ ها” شناخته می شود، یک برند متفاوت است. اما اگر فکر می کنید که این اسیلوسکوپ ارزان است، نمی توانید بیشتر از این اشتباه کنید. به دلیل تکنولوژی پیشرفته دستگاه و دقت بالای آن، قیمت اسیلوسکوپ تکترونیکس در بازار جهانی بسیار بالاست.

بیشتر بخوانید: واردات قطعات الکترونیک از دبی

چه اسیلوسکوپی بخرم؟ آیا اسیلوسکوپ های چینی کیفیت لازم را دارند؟

اسیلوسکوپ ها طیف گسترده ای دارند و امروزه بسیاری از مارک های اصلی و همچنین مارک های تقلبی یا کپی شده در بازار جهانی موجود است. برندهای مختلف آمریکایی، تایوانی، کره ای و غیره حضور دارند، اما شاهد افزایش تعداد برچسب های چینی نیز هستیم. با این حال، آیا فکر می کنید اسیلوسکوپ های چینی دارای کیفیت لازم هستند؟ آیا اسیلوسکوپ های چینی می توانند در مقابل برندهای دیگر مقاومت کنند یا خیر؟

از آنجایی که برخی از برندهای چینی با وجود داشتن نامی برگرفته از چین وارد بازار می شوند، نمی توان ادعا کرد که همه دستگاه های چینی پایین تر هستند یا بهترین نوع دستگاه ها را نشان می دهند. با این حال، فناوری آمریکایی در محصولات چینی تکرار می شود و برخی از شرکت های چینی اسیلوسکوپ ها را تحت مجوز شرکت های آمریکایی تولید می کنند. از سوی دیگر، فناوری چینی را می توان تا حدی مطابق با نیازهای ما دانست.

اسیلوسکوپ چیست؟

عرضه و پخش اسیلوسکوپ های با کمترین قیمت برای مصارف زیاد

عرضه اسیلوسکوپ های با قیمت پایین برای مصرف انبوه در بازار موجود می باشد. این اسیلوسکوپ ها که اسیلوسکوپ های دستی هستند به دلیل قابل حمل بودن و سهولت استفاده از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و در بازار می بینیم که بسیاری از مهندسان ترجیح می دهند اسیلوسکوپ های دستی را خریداری کنند. هزینه یک اسیلوسکوپ، ژنراتور عملکرد و سایر اجزای اسیلوسکوپ به طور کلی بالا است و از آنجایی که انواع مختلفی از دستگاه ها وجود دارد، هزینه هر یک از دستگاه های دیگر متفاوت است.

خرید بهترین برند اسیلوسکوپ از رسام

در ادامه مقاله بهترین برند اسیلوسکوپ معرفی خواهیم کرد. برند های زیر بهترین اسیلوسکوپ را تشکیل می دهند و ما هر کدام را جداگانه بررسی می کنیم:

مارک اسیلوسکوپ Hantek

صفحه نمایش دیجیتال رنگی 7 اینچی اسیلوسکوپ دیجیتال HANTEK DSO-4104C برای نمایش انواع شکل موج در نظر گرفته شده است. دوشاخه Susmari به زمین و پایه اسیلوسکوپ دیجیتال به سیگنال خروجی متصل می شود تا سیگنال تولید شده در خروجی اسیلوسکوپ را نمایش دهد. این اسیلوسکوپ 4 کانالی می تواند برای نمایش و مقایسه 4 نوع سیگنال مختلف به طور همزمان استفاده شود زیرا از 4 دامنه پروپ به طور همزمان در اسیلوسکوپ دیجیتال HANTEK پشتیبانی می کند.

مارک اسیلوسکوپ Hantek

مشخصات فنی اسیلوسکوپ Hantek:

  • دارای پهنای باند 100 مگاهرتز
  • دارای 4 کانال
  • دارای حافظه
  • سرعت نمونه برداری آن 1 گیگابیت بر ثانیه است.
  • دارای عملکرد ژنراتور قابل برنامه ریزی
  • دارای صفحه نمایش رنگی 7 اینچی
  • ظرفیت FFT
  • دارای 32 نوع اندازه گیری اتوماتیک

مارک اسیلوسکوپ Owon

Owon چین تولید کننده این کالا می باشد. می توان ایجاد سیگنال تا فرکانس 5 مگاهرتز را به عنوان یکی از قابلیت های آن مشخص کرد. این گجت از جمله عملکردهای دیگر، AM، FM، PM، FSK، sweep و burst modulation تولید می کند. این گجت دارای نرخ نمونه برداری 125 MSa/s است. علاوه بر این، این گجت 26 شکل موج دلخواه را علاوه بر پنج شکل موج اساسی تولید می کند که شامل سینوسی، مربع و مثلث می شود.

مارک اسیلوسکوپ Owon

مشخصات فنی اسیلوسکوپ Owon:

  • ولتاژ AC/DC، جریان AC/DC، مقاومت، ظرفیت خازن، تست دیود
  • اسیلوسکوپ دیجیتال تک کاناله 20 مگاهرتزی مجهز به حافظه قابل حمل
  • دارای صفحه نمایش رنگی 3.7 اینچی
  • نرخ نمونه برداری 100 MS/s می باشد.
  • شامل 20 نوع اندازه گیری خودکار مختلف
  • قابلیت اتصال USB FLASH
  • دو عدد پروب اسیلوسکوپ
  • جداسازی کانال ها
  • حافظه سیگنال 6K
  • باتری قابل شارژ و خروجی USB

این مقاله را ازدست ندهید: قطعات الکترونیک در همدان

بهترین مارک اسیلوسکوپ

مارک اسیلوسکوپ Gw instek

اسیلوسکوپ صفحه لمسی Goodwill GW Instek GDS-207 دارای دو کانال ورودی، نرخ نمونه برداری 1GSa/s و عمق حافظه 1M برای هر کانال است. همچنین دارای پهنای باند 70 مگاهرتز است. برای سفارش این اسیلوسکوپ با گارانتی معتبر و تضمینی با شرکت رسام تماس بگیرید.

اسیلوسکوپGW-instek

مشخصات فنی اسیلوسکوپ Gw instek:

  • اسیلوسکوپ دستی 2 با فرکانس 200/100/70 مگاهرتز
  • 1GSa/s حداکثر نرخ نمونه برداری
  • حداکثر 5M رم در هر کانال
  • پانل کنترل ال سی دی خازنی تمام لمسی 7 اینچی 800 در 480 افقی و پرتره.
  • تعداد داخلی 50000 x 5000 DMM
  • می تواند 30000 شکل موج را پشت سر هم ثبت کند و هر زمان که لازم باشد اندازه گیری ها را دوباره محاسبه کند.
  • قابلیت اندازه گیری دما و عملکرد ثبت نام
  • رمزگذاری مقاومت SMD، اطلاعات کدگذاری رنگ،

مارک اسیلوسکوپ برند Tektronix

اسیلوسکوپ دیجیتال TEKTRONIX TDS-2024C 200 مگ 4 کانال به دلیل ویژگی های پیچیده ای که دارد بسیار ساده تر از اسیلوسکوپ آنالوگ است. یک صفحه نمایش رنگی همچنین تشخیص سیگنال ها را ساده تر می کند. اجرای تنظیم صفر ساده‌تر است و سیگنال (GND) نیازی به صفر شدن در اسیلوسکوپ‌های دیجیتال ندارد زیرا علامتی در کنار محورهای x و y دارند. اما حالت های AC، DC و GND دارد.

مارک اسیلوسکوپ برند Tektronix

مشخصات فنی اسیلوسکوپ Tektronix:

  • اسیلوسکوپ 200 مگاهرتز 4 کانال مجهز به حافظه
  • نرخ نمونه 2 GS/s
  • دارای صفحه نمایش رنگی LCD با قابلیت FFT.
  • داشتن یک اتصال USB در رایانه برای اتصال
  • دارای USB Flash 16 است که از نوع اندازه گیری خودکار پشتیبانی می کند.

اسیلوسکوپ برند Rigol

یک اسیلوسکوپ ذخیره سازی دیجیتال 4 کاناله با کیفیت بالا و قابل اعتماد Rigol MSO1104Z است. این دستگاه دارای پهنای باند 100 مگاهرتز و نرخ نمونه برداری تا 1GSa/s می باشد. کنترل‌های اسیلوسکوپ‌های ساخته شده توسط برند Rigol خوش ساخت هستند و کار با آن‌ها ساده است. علاوه بر این، همه آنها دارای یک عملکرد اساسی برای اندازه گیری هستند. این دستگاه دارای یک سیستم منوی ساده است و ممکن است به زبان های مختلف استفاده شود.

اسیلوسکوپ برند Rigol

مشخصات فنی اسیلوسکوپ مدل Rigol MSO1104Z:

  • 4 کانال
  • مجهز به پهنای باند 100 مگاهرتز
  • نرخ نمونه برداری 1GSa/s و نرخ اکتساب شکل موج 30000 wfms/s دارد.
  • 12 مگاپیکسل عمق حافظه

اسیلوسکوپ برند Matrix

یک ابزار الکترونیکی برای مشاهده ولتاژ، اسیلوسکوپ آنالوگ MATRIX MOS 620CH است. مقدار ولتاژ اغلب توسط اسیلوسکوپ به عنوان یک نمودار دو بعدی با زمان به عنوان محور افقی و ولتاژ به عنوان محور عمودی نشان داده می شود. لازم به تاکید است که تجهیزات اندازه گیری تکترونیکس صرفا نماینده فروش و خدمات پس از فروش این دستگاه با کمترین و ارزان ترین قیمت می باشد.

اسیلوسکوپ برند Matrix

مشخصات فنی اسیلوسکوپ برند Matrix:

  • پهنای باند 20 مگاهرتز
  • کانال دو
  • تابع X-Y
  • شامل فرکانس سنج دیجیتال با محدوده 30 مگاهرتز است.

برای جزئیات بیشتر در مورد بهترین برند اسیلوسکوپ با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید. همچنین برای واردات قطعات الکترونیک به یکی از بهترین شرکت های الکترونیکی ایران سفارش خود را ارائه دهید.

مطالب بیشتر:

شناخت انواع ترانزیستور

کار ترایاک چیست

انواع سلف

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه در “بهترین برند اسیلوسکوپ چیست؟

  1. میثم کمالی گفت:

    سلام ممنون میشم قیمت دقیق و به روز اسیلوسکوپ Owon رو بهم بگید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *