مقالات

راهنمای جامع واردات تجهیزات شبکه

واردات تجهیزات شبکه

با گسترش اینترنت و ارتباطات گسترده جهانی نیاز به تجهیزات شبکه نیز بیش از پیش توسعه پیدا کرده است. این تجهیزات انواع گوناگونی دارند و هر کدام بخشی از نیاز ارتباطات شبکه جهانی را برطرف می‌کنند. از آنجایی که فقط کشورهای محدودی توانایی تولید این تجهیزات را دارند اهمیت واردات تجهیزات شبکه برای اغلب کشورهای جهان بسیار قابل توجه است. تجهیزات شبکه می‌تواند انواع گوناگونی از سرور تا تجهیزات شبکه مخابراتی و بسیاری از تجهیزات الکترونیکی را شامل شود.

از مهم ترین مزایای واردات قطعات الکترونیکی این است که بازار بسیار بزرگی در ایران دارد. شما می‌توانید با طی مراحلی به جمع وارد کنندگان این تجهیزات پرفروش اضافه شده و یا به کمک واسطه‌ها نسبت به واردات تجهیزات مورد نیاز خود اقدام کنید. ما در این مقاله شما را با انواع تجهیزات وارداتی، کاربردهای آن‌ها، نحوه واردات، چالش‌های پیش روی آن و سایر موضوعات مورد نیاز این حوزه آشنا خواهیم کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه واردات کالا از هنگ کنگ با شماره 02122920838 تماس بگیرید. 

شرکت ریز موج الکترونیک رسام واردکننده انواع قطعات الکترونیکی و صنعتی از خارج از کشور

واردات تجهیزات شبکه الکترونیکی

تجهیزات شبکه چه کاربردی دارند؟

اساسی‌ترین کاری که شبکه انجام می‌دهد فراهم کردن زمینه ارتباطات گسترده است. این ارتباط می‌تواند محدود بین چند کامپیوتر خانگی و یا حتی یک شبکه بزرگ جهانی باشد. شما به کمک یک شبکه می‌توانید بسیاری از منابع را به اشتراک بگذارید و مشکلاتی که به وسیله فاصله فیزیکی ایجاد می‌شود را برطرف کنید. شبکه هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود امنیت انتقال داده‌ها بیشتر شود.

طبعا وقتی از تجهیزات شبکه صحبت می‌کنیم منظور ما تمام وسایل و سخت‌افزاری است که برای برقراری ارتباط شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. نقش سخت‌افزار در ایجاد یک شبکه مناسب بسیار بالا است و باید بگوییم هیچ شبکه‌ای اعم از یک شبکه کامپیوتری یا مخابراتی بدون تجهیزات مناسب امکان پذیر نیست. شما برای یک بازی ویدئویی گروهی، برای اتصال به شبکه‌ها ترید جهانی و بسیاری از کاربردهای تجاری و نرم‌افزاری چاره‌ای جز استفاده از تجهیزات مناسب ندارید. به این دلیل واردات تجهیزات شبکه اهمیت پیدا می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر: آشنایی با قطعات برد الکترونیکی

 

واردات تجهیزات شبکه

تجهیزات شبکه انواع مختلفی دارد که هر کدام وظیفه متفاوتی را در برقراری ارتباط بین سیستم‌های مختلف اجرا می‌کند. این تجهیزات به طور عمده به دو دسته تجهیزات فعال و تجهیزات غیرفعال تقسیم می‌شوند. در ادامه به معرفی این تجهیزات می‌پردازیم.

واردات تجهیزات شبکه کامپیوتری

واردات تجهیزات شبکه کامپیوتری فعال

  • سوییچ شبکه (Network Switch): سوییچ شبکه باعث اتصال نودها به شبکه اینترنت می‌شوند. سوییچ در مدیریت پهنای باند، سرعت نت و مدیریت حجم نقش اساسی دارد. متاسفانه این قطعه در کشور تولید نمی‌شود و به طور کامل وارد می‌شود.
  • روتر: کار روتر این است که به هر دستگاه متصل به شبکه یک کد آی پی اختصاص می‌دهد و مسئول انتقال داده به کد آی پی است.
  • مبدل فیبر نوری: کار مبدل این است که امکان انتقال داده بین دو رسانای متفاوت مثل سیم کابل و فیبر نوری فراهم کند.
  • سرور: سرور به عنوان میزبان یک شبکه عمل می‌کند. از سرور به عنوان سرویس دهنده و کنترل کننده فعالیت شبکه استفاده می‌شود.

تجهیزات شبکه غیرفعال

  • کانکتور
  • کابل
  • فیبر نوری
  • داکت

واردات تجهیزات شبکه می‌تواند شامل تمام موارد بالا باشد. تقریبا تمام قطعات مربوط به شبکه در ایران وارداتی است و به همین دلیل ورود به این بازار می‌تواند بسیار درآمدزا باشد.

همچنین بخوانید: کار ترایاک چیست

مراحل واردات تجهیزات شبکه ایران

تعداد محدودی از کشورهای جهان وجود دارند که در حوزه تولید تجهیزات شبکه فعالیت می‌کنند. به همین دلیل سایر کشورها برای رفع نیاز خود مجبور به وارداتی است قطعات مهم هستند. قبل از واردات این تجهیزات باید قصد خود را از ورود به این حوزه مشخص کنید. آیا قصد دارید به عنوان یک وارد کننده عمده و به قصد درآمدزایی بالا وارد این عرصه شوید؟ و یا اینکه برای رفع نیاز خود یا مشتریان خود نیاز به واردات قطعات محدودی دارید؟

در صورتی که به صورت محدود به واردات تجهیزات خاصی نیاز دارید. می‌توانید به بعضی شرکت‌های بازرگانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند لیست سفارش خود را اعلام کنید تا در صورت امکان برای شما وارد کنند. برای راهنمایی در این زمینه می‌توانید با ما تماس بگیرید.

اما اگر قصد واردات تجهیزات شبکه ای به صورت گسترده دارید باید به یک وارد کننده تبدیل شوید. برای این کار نیاز به طی مراحل زیر دارید:

  • دریافت کارت بازرگانی
  • ارتباط با شرکتی در کشور مبدا
  • ارائه لیست خرید به وزارت صمت و دریافت مجوز
  • واردات و ترخیص از گمرک با پرداخت عوارض و مالیات

با این وجود اگر علاقه ای به تحمل این دردسرها ندارید، می توانید از خدمات شرکت رسام استفاده کنید.

واردات تجهیزات شبکه  از کدام کشورها انجام می‌شود؟

آمریکا مهم‌ترین کشوری است که تجهیزات شبکه را تولید و عرضه می‌کند. علاوه بر آمریکا کشورهای اروپایی نیز وضعیت خوبی در این صنعت دارند. اگرچه سابقا به راحتی این کالاها به ایران وارد می‌شد، اما در سال‌ها کنونی به دلیل مشکلات ناشی از تحریم اقتصادی این فعالیت با اختلال مواجه شده است. اگرچه واردات مستقیم این برندها سخت شده است اما شما به کمک یک شرکت بازرگانی معتبر می‌توانید به شکل واسطه‌ای و با دور زدن شرایط تحریم به وارد کردن این تجهیزات اقدام کنید. برای راهنمایی و مشاوره واردات تجهیزات برند با ما تماس بگیرید.

همچنین واردات تجهیزات شبکه چینی یکی از گزینه‌هایی است که پیش روی شما است. به دلیل روابط دوستانه بین ایران و چین امکان واردات راحت انواع قطعات صنعتی و تجاری از چین فراهم است. همچنین برای حواله دلار به چین و سایر مراودات اقتصادی با چین می‌توانید از ما کمک بگیرید.

واردات تجهیزات شبکه مخابراتی

تجهیزات شبکه مخابراتی اهمیت بالایی در صنعت ارتباط هر کشوری دارد. تجهیزات مخابراتی عمدتا مشتری‌های دولتی دارد که سطح صنایع کلان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در بسیاری از صنایع کوچک و شرکت‌های خصوصی نیز کاربرد دارد. این محصولات می‌تواند شامل واردات آی سی، واردات خازن، انواع ماژول، سوکت، سوییچ و ترانزیستور باشد.

شاید برای شما مفید باشد: ترانزیستور چیست

برای واردات تجهیزات شبکه مخابراتی در اغلب موارد بهتر است از خدمات یک شرکت وارد کننده معتبر که دارای کارت بازرگانی و سابقه کار در زمینه تجهیزات شبکه باشد استفاده کنید.

هزینه‌ واردات تجهیزات شبکه و ترخیص از گمرک

بستگی به روشی که برای واردات انتخاب می‌کنید و حجم کالایی که وارد می‌کنید هزینه و مالیات شما می‌تواند متفاوت باشد. اگر از خدمات یک شرکت وارداتی دارای کارت بازرگانی، مانند رسام، استفاده کنید، مبلغی به عنوان حق‌الزحمه واردات دریافت خواهد شد و شما دیگر مسئولیتی در قبال هزینه‌ها مالیات و عوارض نخواهید داشت. اما در صورتی که بخواهید به طور مستقیم به واردات این تجهیزات اقدام کنید لیستی از هزینه‌ها را باید بپردازید. در ادامه به شرح مهم‌ترین این هزینه‌ها می‌پردازیم.

  • هزینه صدور کارت بازرگانی: برای دریافت کارت بازرگانی هزینه‌ای از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از شما دریافت می‌شود. کارت بازرگانی هر چند مدت نیاز به تمدید دارد.
  • مالیات: در هر نوبت واردات هزینه‌ای تحت عنوان مالیات از شما اخذ خواهد شد. این مالیات بسته به ارزش مالی واردات شما و حجم کالا متغیر خواهد بود.
  • هزینه حمل و نقل: بسته به نوع حمل و نقلی که انتخاب می‌کنید (هوایی، زمینی، دریایی) هزینه شما می‌تواند تفاوت چشمگیری داشته باشد.
  • بیمه: برای واردات رسمی چاره‌ای از این نیست که محصولات خود را بیمه کنید.
  • عوارض گمرک: برای ترخیص کالا از گمرک هزینه‌ای تحت عنوان عوارض گمرک و هزینه انبارداری از شما دریافت می‌شود.

نتیجه‌گیری

تجهیزات شبکه از وسایلی هستند که در طول چند دهه گذشته با رشد بسیار چشمگیر به یک کالای مهم تجاری تبدیل شده است. با توجه به گستردگی شبکه اینترنت در ایران نیاز به این تجهیزات روز به روز بیشتر می‌شود. این قطعات در ایران وارد نمی‌شود و این اهمیت واردات تجهیزات شبکه را بیشتر می‌کند. شما می‌توانید به طور مستقیم به واردات این تجهیزات و اخذ کارت بازرگانی اقدام کنید و یا این کار را به یک شرکت بازرگانی واگذار کنید. در این مقاله به طور مفصل در مورد جزئیات واردات این تجهیزات صحبت کردیم. در صورتی که برای واردات تجهیزات شبکه یا واردات قطعات الکترونیکی مختلف به راهنمایی و مشاوره نیاز دارید می توانید با ما تماس بگیرید.

اگر اصالت قطعات الکترونیکی که می خرید برای شما مهم است، سفارش  آن ها را به بهترین شرکت های الکترونیکی ایران ارائه دهید.

 

 

4.3/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “راهنمای جامع واردات تجهیزات شبکه

  1. علی اکبریان گفت:

    روز خوش
    تو مطلبتون این نکته رو گفتین که در هرونوبت میزانی مالیات گرفته میشه
    اطلاع دارین در هر 6 ماه چقدر اجازه واردات داریم؟

  2. تاتاری گفت:

    باسلام من پخش کننده عمده مبدل فیبر نوری هستم و تا قبل تز این با یک شرکت آمریکایی کار. میکردم ولی به مرور کیفیت محصولات ارسالی خیلی پایین اومد. میخام یک شرکت مورد اطمینان در این زمینه برای ادامه کار بهم معرفی کنید

    1. مدیرسایت گفت:

      سلام وقت بخیر
      من در خدمتم بفرمایید چه نوع مبدل هایی نیاز دارید

  3. علی امیری گفت:

    چند سوال در خصوص واردات تجهیزات شبکه دارم و نیاز به راهنمایی. به چه صورت میتونم با پشتیبان ارتباط برقرار کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *