Categories: مقالات

واردات قطعات الکترونیک از اروپا

آدرس شرکت ریز موج الکترونیک رسام:

میرداماد-خیابان نفت جنوبی(صدق)-خیابان تابان شرقی-پلاک3-واحد4

تلفن های تماس:
021-22920838

021-66753785-7

قطعات الکترونیک یکی از مهم‌ترین ابزارهایی هستند که برای تهیه و تولید اکثر لوازم الکترونیکی از آن‌ها استفاده می‌شود. در کشور ما نیز کمبود یک سری از این قطعات الکترونیکی بسیار احساس می‌شود. البته این سؤال پیش می‌آید که چرا در کشور تولید انواع قطعات الکترونیکی پایین است؟ زیرا در حال حاضر در برخی از بخش‌های شرکت‌های تولیدی لوازم الکترونیک، توان ساخت و تولید بعضی از قطعات الکترونیک وجود ندارد. پس بهترین گزینه واردات قطعات الکترونیک از تعدادی از کشورهاست. لازم به ذکر است واردات قطعات الکترونیکی از اروپا یکی از مهم‌ترین نیازهای شرکت‌های داخلی می باشد. وجود تحریم‌های بسیار زیاد هم شرایط واردات قطعات الکترونیکی از اروپا و دیگر کشورها را سخت کرده است. در حال حاضر خرید قطعات الکترونیک به یکی از حوزه‌های مهم تبدیل شده و برای این کار تجربه و تخصص زیادی نیاز است. این موضوع راه را برای سودجویان و دلالان بازار قطعات الکترونیکی بسیار پر سود کرده است. چرا که در این بازارها فروشندگان اجناس مشابه را به اسم اصل و اورجینال به دست خریداران می‌رسانند، به‌طوری‌که به‌راحتی نمی‌توانند قطعات الکترونیکی اصل را از غیر اصل تشخیص دهند. این اتفاق سبب می‌شود تا به‌جای خرید از بازار سیاه قطعات الکترونیکی به فکر واردات قطعات الکترونیکی از اروپا باشید به‌شرط آن که شرایط واردات قطعات الکترونیک از اروپا و همین‌طور سفارش و نحوه واردات قطعات الکترونیک از اروپا را بدانید. در این مقاله سعی داریم که تمام نکات لازم جهت واردات عمده قطعات الکترونیکی از اروپا را برایتان توضیح دهیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

سفارش واردات قطعات الکترونیکی از اروپا

قبل از انجام هر کاری باید بدانید که واردات قطعات الکترونیک در این شرایط تحریم در کشور کمک بسیار زیادی برای تولیدکنندگان لوازم الکترونیک محسوب می‌شود؛ زیرا واردات قطعات الکترونیک از اروپا سبب ادامه فعالیت‌ها در بسیاری از شرکت‌های متقاضی خواهد بود و همین‌طور به علت کمبود این قطعات، پروژه پرسودی برای واردکنندگان خواهد شد. همان‌طور که قبلاً گفته شد در این کار دلالان زیادی دخیل هستند که در برخی از زمان‌ها سبب افزایش نرخ محصولات و همچنین دیرتر رسید محموله‌ها به دست خریداران می‌شوند؛ بنابراین در هنگام ثبت سفارش خود جهت واردات قطعات الکترونیک باید نکاتی مهم را مدنظر داشته باشید. نکاتی شامل:

  • سابقه شرکت
  • قیمت واردات قطعات
  • و همین‌طور زمان تحویل واردکننده قطعات الکترونیک قبل از ثبت سفارش
  • دریافت سندی به‌عنوان مجوز از وزارت بازگانی که نشان می‌دهد واردات شما کاملاً قانونی بوده و تحت نظارت این سازمان صورت می‌گیرد.
  • تهیه یک لیست از تعداد قطعات الکترونیک موردنیاز
  • استعلام قیمت از تأمین‌کنندگان معتبر در سراسر اروپا در زمینه خرید و فروش قطعات الکترونیکی (این مورد بسیار ازاین‌جهت بسیار پراهمیت است که شما در حین گرفتن استعلام باید به میزان هزینه‌های بار و گمرک که چه مقدار پرداخت شود نیز توجه داشته باشید تا بفهمید که واردات این قطعات برایتان تا چه میزان هزینه و سود زیان به همراه دارد.)
  • دریافت مشاوره اقتصادی جهت بهترین انتخاب برای خرید و واردات قطعات الکترونیک از اروپا (بهتر است قطعاتی را خریداری کنید که در بازار لوازم الکترونیک برایتان سودآوری بیشتری داشته باشد)
  • سفارش و خرید قطعات الکترونیکی از شرکت‌های معتبر در اروپا
  • داشتن گارانتی و تضمین سلامتی محصولات از فروشندگان و همین‌طور شرکت‌های واسطه جهت واردات قطعات الکترونیکی

در انتها با انجام درست تمامی این موارد شما می توانید با خیال آسوده به خرید و واردات قطعات الکترونیک از اروپا بپردازید.

همچنین بخوانید: قطعات الکترونیکی خاص را از کجا تامین کنیم

نحوه واردات قطعات الکترونیکی از اروپا

هزینه استفاده شده جهت انجام سفارش و خرید قطعات الکترونیکی از اروپا سبب می‌شود تا از مرجوع شدن یا به مدت طولانی در گمرک‌ ماندن جلوگیری شود. از همین رو باید قبل از سفارش به عدم ممنوعیت قطعات و تمام قوانین مربوط به واردات قطعات الکترونیک آگاهی کامل داشته باشید. تنها در این صورت است امکان خارج‌کردن محموله از گمرک را به شما می‌دهند. برای ترخیص کالا از گمرک باید مراحل زیر طی شود:

  • ثبت اظهارنامه وارداتی از طریق سامانه گمرکی
  • احراز هویت صاحب کالا یا شرکت موردنظر
  • کنترل و تعیین ارزش قیمت قطعات
  • دریافت مجوزهای لازم
  • و در آخر پرداخت هزینه‌های گمرکی

باید بدانید که اگر قرار باشد مستقیماً به خود شرکت‌های خارجی سفارش داده و خرید کنید مراحل بسیار طولانی و پیچیده‌ای را مجبورید پشت سر بگذارید. در ضمن وجود تحریم‌ها هم خود عاملی است که سبب می‌شود به‌جای واردات به‌صورت شخصی بتوانید از شرکت‌های وارداتی معتبر استفاده کنید؛ لذا با وجود شرکت‌های وارداتی، دیگر نگران واسطه‌هایی که مسیر را طولانی‌تر و زمان‌برتر می‌کنند هم نیستید. در این صورت خرید مستقیم از طریق شرکت‌های وارداتی گزینه‌ای بسیار مناسب و مطمئن در نحوه واردات قطعات الکترونیک از اروپا است.

روندی آسان ‌تر برای واردات قطعات الکترونیک از اروپا

همه صنایع در نتیجه پیشرفت های فناوری رشد و توسعه یافته اند و این امر بسیاری از تولیدکنندگان صنعت را بر آن داشته است که همیشه برای بهتر کردن کالاهای خود تلاش کنند تا بتوانند با رقبای خارجی خود رقابت کنند و از بازار هدف خود عقب نمانند. در نتیجه همگام شدن صنایع با پیشرفت های جهانی نیاز به قطعات الکترونیکی جدید را افزایش شده است. اما متأسفانه، ساختار کنونی بازار این اهداف را برآورده نمی کند و اگر بخواهیم با پیشرفت فناوری همراه باشیم و این نیازها را برآورده کنیم، نیاز به تغییرات قابل توجهی است. هزینه بالای خرید قطعات مختلف از بازار داخلی، هزینه کلی تولید بسیاری از محصولات را به شدت بالا می برد.

علاوه بر این، کمبود برخی قطعات الکترونیکی در بازار مشکلات دیگری را برای تولید داخلی ایجاد می کند. عدم وجود قطعات یکی از مسائل اصلی است. فقدان قطعات می تواند به طور جدی خط تولید را در بخش های مختلف مختل یا حتی متوقف کند. توقف خط تولید در نهایت منجر به ورشکستگی می شود زیرا منجر به عدم فروش و هزینه های بیشتر می شود. خوشبختانه، موثرترین راه برای برآوردن تقاضای بازار برای قطعات الکترونیکی، واردات آنهاست.

به دلیل محدودیت های اعمال شده بر ایران و افزایش نرخ ارز، خرید قطعات الکترونیکی سخت است. علاوه بر این، تعداد زیادی از دلالان و واسطه ها هزینه های واردات را افزایش داده و واردات قطعات الکترونیک را به یک عملیات پرخطر و پرهزینه تبدیل کرده اند. رویه ای که سازندگان آن را مقرون به صرفه نمی دانند. اما با دانش تخصصی و بیش از چندین سال تجربه در صنعت الکترونیک و همچنین تامین بسیاری از تولیدکنندگان صنعتی متعدد، با خرید مستقیم از تامین کنندگان چینی، واردات قطعات الکترونیکی مورد نیاز شما را آسان تر می کنیم.

آشنایی با: بهترین شرکت های الکترونیکی ایران

فروش قطعات الکترونیک صنعتی در کنار طراحی و تولید

خرید قطعات الکترونیکی(مانند انواع سلف؛ انواع ترانزیستور و …) مطابق با الزامات برد یکی از مراحل ایجاد برد الکترونیکی است. به عنوان یک تولید کننده برد الکترونیک، در صورت ثبت سفارش ساخت برد ازجانب شما، پس از طراحی برد و چاپ نمونه اولیه، با تهیه لیستی از قطعات ضروری و تهیه آنها از تامین کنندگان معتبر ، نگرانی شما در مورد قطعات را برطرف خواهیم کرد. سفارش قطعات الکترونیکی از خارج برحسب عملکرد برد سفارشی شما و حساسیت هر قطعه در کارکرد تعیین می گردد.

بیشتر بدانید: شناخت قطعات الکترونیکی روی برد

بسته به سطح کیفی مورد نیاز شما از قطعات، خرید قطعات الکترونیکی از اروپا هزینه متفاوتی برای شما خواهد داشت. بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل حساس بودن کار قصد دارند از بهترین قطعات ممکن استفاده کنند. در حالی که سایرین به دلیل بودجه کم قادر به خرید قطعات گران قیمت نیستند. شرکت رسام با آگاهی از دغدغه های تولیدکنندگان، هنگام استعلام قیمت قطعات الکترونیک ، قطعات الکترونیکی را با طیف وسیعی از قیمت ها و سطوح کیفی به شما ارائه می دهد. این به شما امکان می دهد هزینه ها و کیفیت قطعات را با هم مقایسه کنید و سپس تصمیم بگیرید.

معرفی شرکت واردات قطعات الکترونیکی

استعلام قیمت قطعات الکترونیک یک فرآیند مهم در صنعت الکترونیک است که به تأمین قطعات الکترونیکی برای تولیدکننده ها و تعمیرکاران کمک می کند. در این فرآیند، افراد قیمت و موجودی قطعات الکترونیک را از تأمین کنندگان مختلف بررسی و مقایسه می کنند تا بهترین قیمت و شرایط را پیدا کنند.

استعلام قیمت قطعات الکترونیک معمولاً به صورت آنلاین انجام می شود. شرکت ها و افراد معمولاً از وبسایت ها و پلتفرم های اینترنتی مختلف برای جستجوی قطعات الکترونیک و ارسال درخواست های استعلام قیمت استفاده می کنند. در برخی موارد، شرکت ها قراردادهای خاصی با تامین کنندگان دارند و ممکن است به طور مستقیم با آنها ارتباط برقرار کنند تا قیمت و شرایط را مشخص کنند.

فرآیند استعلام قیمت قطعات الکترونیکی شرکت رسام

هنگام استعلام قیمت قطعات الکترونیک، موارد زیر به طور کلی بررسی می شود:

  1. نام قطعه:

ابتدا باید نام قطعه مورد نظر را به دقت مشخص کرد. هر قطعه الکترونیکی شامل شماره قطعه یا کد ID منحصر به فرد خود است که تامین کنندگان بر اساس آن قیمت تعیین می کنند.

  1. تعداد مورد نیاز:

 باید تعداد مورد نیاز از هر قطعه را به دقت مشخص کنید. در برخی موارد، تعداد مورد نیاز ممکن است بر اساس مقداری که در حال حاضر موجود است و یا نیازهای انتظاری شرکت تولیدکننده تعیین شود.

  1. مشخصات فنی:

در صورت لزوم، باید مشخصات فنی قطعه را به دقت مشخص کنید. ممکن است شما به دنبال خصوصیات خاصی مانند ولتاژ، جریان، دمای کاری و مصرف برق باشید.

  1. کیفیت مورد نیاز:

بر اساس نیاز شما، باید کیفیت قطعه را مشخص کنید. می توانید از تامین کنندگان معتبر و معتمد استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید کیفیت قطعه مطابق با استانداردهای لازم است.

  1. شرایط خرید:

باید شرایط خرید را به دقت مشخص کنید. این شامل قیمت واحد قطعه، روش پرداخت، شرایط حمل و نقل و زمان تحویل است.

  1. رقابت:

برای مقایسه قیمت و شرایط مختلف، می توانید با تعدادی از تأمین کنندگان در ارتباط باشید تا بهترین پیشنهاد را دریافت کنید. در این روند، اعتبار تامین کنندگان و تجربه دیگران نیز در نظر گرفته می شود.

  1. قراردادها:

پس از انتخاب تأمین کننده و تأیید شرایط خرید، توصیه می شود قرارداد نهایی را امضا کنید. این قرارداد شامل جزئیات شرایط خرید و حقوق و تعهدات طرفین است.

در نهایت، پس از بررسی همه این موارد و انتخاب تأمین کننده مناسب، می توانید سفارش خود را ثبت کنید و منتظر تحویل قطعات الکترونیک باشید. در صورت تغییرات در قیمت یا شرایط بعد از ثبت سفارش، باید با تأمین کننده خود تماس بگیرید تا مسائل را بررسی کنید و تغییرات لازم را اعمال کنید.

آدرس شرکت ریز موج الکترونیک رسام:

میرداماد-خیابان نفت جنوبی(صدق)-خیابان تابان شرقی-پلاک3-واحد4

تلفن های تماس:
021-22920838

021-66753785-7

تعرفه واردات قطعات الکترونیک از اروپا

هزینه واردات قطعات الکترونیکی از اروپا به عوامل مختلفی بستگی دارد و تخمین ثابتی برای آن نمی‌توان در نظر گرفت؛ اما بااین‌وجود هزینه‌های ثابتی وجود دارد که به هزینه بسته‌بندی و ارسال قطعات الکترونیکی، هزینه حمل‌ونقل و دیگر هزینه‌ها منوط می‌شود. از دیگر هزینه‌هایی که باید در مورد آن بدانید هزینه‌های مربوط به گمرک و ترخیص کالا است. این هزینه را تعرفه گمرکی می‌نامند به معنای دریافت عوارض و مالیات که به علت‌های مختلفی مثل حمایت‌های مالی از کالا وارداتی یا صادراتی دولت بودجه‌ای دریافت می‌کند. از دیگر تعرفه‌ها، تعرفه ارزشی است؛ یعنی تعرفه واردات قطعات الکترونیکی بر اساس ارزشی که دارد دریافت می‌شود. همچنین بخوانید: چه قطعات الکترونیکی کمیاب هستند

جمع‌بندی

در این مطالب سعی کرده‌ایم اطلاعات کاملی در مورد واردات قطعات الکترونیک از اروپا و همچنین نحوه واردات قطعات الکترونیک از اروپا را در اختیارتان قرار دهیم. واردات قطعات الکترونیکی از اروپا کاری بسیار سخت و دارای حساسیتی بالاست. علت آن هم نیاز بالای شرکت‌های داخلی برای پیشرفت و تکنولوژی است که با داشتن قطعات الکترونیکی مناسب ممکن می‌شود. پس اگر قصد واردات قطعات الکترونیک از اروپا در ایران را دارید بهتر است این کار را به یک شرکت معتبر وارداتی بسپارید. شرکتی که تمام مسئولیت قطعات الکترونیکی موردنظر شما را قبول کند و پاسخ‌گوی خوبی برایتان باشد.
5/5 - (1 امتیاز)
مدیرسایت

View Comments

  • سلام
    واردات فوری هم دارید در کوتاه ترین زمان ممکن؟؟
    زمان تقریبی واردات از اتریش به ایران چقد است؟

  • سلام
    واردات فوری هم دارید در کوتاه ترین زمان ممکن؟؟
    زمان تقریبی واردات از اتریش به ایران چقد است؟

  • سلام
    شرکت ما یه سری قطعات الکترونیکی لازم داره و از میخایم از یکی از شرکت های معتبر اروپا خرید داشته باشیم میخام بدونم شما واردات رو از هر شرکتی که ما معرفی کنیم انجام میدید؟؟

  • سفارش قطعات الکترونیکی از خارج به صورت حضوری انجام میشه؟ اگه به صورت حضوری هست امکان اینکه یکی از نمایندگان شرکت ما همراهتون بیاد هست؟

  • سلام. شرکت و کمپانی برای خرید و سفارش قطعات از خارج از سمت شما معرفی میشه؟ یا با هر شرکتی که ما بخایم همکاری دارید؟

  • سلام و خداقوت
    سفارش قعطه از اروپا راه هوایی انجام میشه؟
    تقریبا چند روز طول میکشه؟
    سفارش فوری هم قبول میکنید؟

  • سلام وقت بخیر. شرکت شما فقط واردات از اروپا داره؟ از کشور های آسیایی واردات قطعات الکترونیکی ندارید؟

  • سلام
    میخاستم بدونم مجصولات برای واردات باید تیراژ خاصی داشته باشند؟یا از یه تیراژی به بالا باشند تا واردات انجام بشه؟یا با هم تیراژی و تعدادی که مدنظرمون باشه شما واردات رو انجام میدید؟؟

    • سلام حداقل تعداد از نظر ما ۱۰ عدد باید باشه ولی گاهی اوقات ممكنه قطعه مورد نظر برای خرید از طرف فروشنده خداقل تعداد داشته باشه که موقع قیمت دندن اعلام میکنیم

  • سلام چطور میتونم استعلام قیمت قطعات الکترونیکی خاص رو بگیرم؟ قیمت روز محصولات ؟

    • سلام میتونید از طریق واتس آپ شرکت یا ارسال ایمیل لیست درخواستی خود را ارسال کنید و پس از استعلام قیمت قطعات را دریافت کنید

  • سلام.. محصولات وارداتی کجا تحویل مشتری میشه؟ ممنون میشم در این مورد توضیح بدید

    • سلام ما قیمت تحویل درب شرکت ریزموچ الکترونیک میدیم و شما میتونید درب شرکت تحویل بگیرید یا اینکه پس از ارسال عکس قطعات درخواست ارسال به آدرس خودتون دریافت کنید

Recent Posts

دیود tvs چیست و چه کاربردی دارد؟

دیود tvs چیست؟ دیود tvs، به عنوان یکی از قطعات الکترونیکی بسیار حیاتی، در محافظت…

10 ساعت ago

چیپ ال ای دی چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه استفاده از قطعات الکترونیکی به اوج خود رسیده است و تولید و یا تعمیر…

3 روز ago

نیمه هادی چیست و چه کاربردی دارد؟

نیمه هادی چیست؟ در دهه‌های اخیر، نیمه هادی ها به عنوان پایه اصلی صنعت الکترونیک…

3 روز ago

رله چیست؟

رله چیست؟ در این نوشته تصمیم داریم تا به طور کامل به این سوال پاسخ داده…

1 هفته ago

نمایشگر کریستال مایع چیست؟

نمایشگر کریستال مایع چیست؟ در این نوشته تصمیم داریم تا با بیان و بررسی اطلاعات…

2 هفته ago

قطعات الکترونیکی آسانسور

آسانسور به عنوان یکی از ابزارهای اساسی در جامعه مدرن، نقش بسیار مهمی را در…

2 ماه ago