مقالات

واردات دیود

واردات دیود

خیلی از اوقات در مدار الکتریکی نیاز می‌شود که جریان الکتریکی در یک جهت حرکت کند و از جهت مخالف جاری نشود. دیود این وظیفه را در مدار به عهده دارد. به کمک دیود می‌توان از جهت دلخواه جریان را یک طرفه کرد. در حالت ایده‌آل از یک سمت مقاومت دیود صفر و از جهت دیگر مقاومت بی‌نهایت می‌شود. بدین ترتیب جریان الکتریکی دقیقا از سمتی که طراح مدار می‌خواهد، حرکت خواهد کرد. طیعتا هر چه جنس موادی که در دیود استفاده می‌شود بهتر و مرغوب‌تر باشد، دیود کارش را به نحو بهتری انجام می‌دهد.

شاید برای شما جالب باشد: نحوه خواندن مقاومت

به طور معمول سفارش انواع قطعات الکترونیکی از خارج از کشور انجام می‌شود. به دلیل تکنولوژی بهتر و قیمت ارزان‌تر این کار مقرون به صرفه است. واردات دیود به ایران به طور معمول از کشورهای چین و ترکیه به دلیل شرایط خاص ایران صورت می‌گیرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه واردات کالا از هنگ کنگ با شماره 02122920838 تماس بگیرید. 

شرکت ریز موج الکترونیک رسام واردکننده انواع قطعات الکترونیکی و صنعتی از خارج از کشور

 

اگر دیود نباشد تقریبا می‌توان گفت که همه وسایل الکترونیکی از کار خواهند افتاد. پس اهمیت بالای دیود کاملا مشخص است.

اما مشکلات بسیاری سر راه واردات دیود از خارج از کشور وجود دارد. با وجود این مشکلات و دردسرهای زیادی که وجود دارد هر شرکت یا فردی که نیاز به تعداد بالایی دیود دارد آیا می‌تواند اقدام به واردات دیود کند؟ قطعا جواب این سوال خیر است. پس در صورت نیاز باید چه اقدامی کرد؟

بهترین راه برای خرید و واردات دیود به ایران این است که از طریق شرکت معتبر وارد کننده این قطعه اقدام کرد. شرکت ریز موج الکتریک رسام یکی از شرکت‌های معتبر است که این کار یعنی واردات دیود به ایران را انجام می‌دهد و می‌تواند پاسخگوی نیاز شما عزیزان باشد.

 

دسته بندی دیودها

دیود‌ها از جهت کاربرد به سه دسته‌ی دیود سیگنال، دیود زنر و دیود یکسو کننده تقسیم می‌شود. دیود سیگنال جریانی در حد میلی آمپر از خود عبور می‌دهد. معمولا از دیودهای سیگنال برای آشکار سازی در رادیو استفاده می‌شود. دیود یکسو کننده قادر است جریان زیادی را از خود عبور دهد و برای یکسو کردن جریان‌های متناوب استفاده می‌شود. از دیود زنر برای تثبیت ولتاز در مدار استفاده می‌شود.

شرکت ریز موج رسام به همین منظور اقدام به واردات دیود زنر و دو نوع دیگر می‌کند که در صورت نیاز می‌توانید اقدام به سفارش کنید تا ما در سریع‌ترین حالت ممکن به سفارش دیود از چین و خارج از کشور کنیم و به سرعت در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اجزای برد الکترونیکی
واردات دیود از خارج از کشور

 

انواع دیود

دیودها جدا از دسته بندی‌ای که در بالا اشاره کردیم، انواع مختلفی دارند. مانند دیود سیگنال بزرگ، دیود پیوند PN، دیود حرارتی و … که در ادامه به معرفی این موارد می‌پردازیم.

دیود تونلی

دیودهای تونلی که همچنین با نام دیودهای ایساکی نیز شناخته می‌شود، از انواع دیود است. این نوع دیود براساس تونل زنی کوانتمی کار می‌کند. از این نوع دیود به عنوان تقویت کننده در وسایل الکتریکی مانند اسیلاتور استفاده می‌شود. سد پیوندی که در دیود ایساکی وجود دارد بسیار نازک طراحی می‌شود تا الکترون‌‌ها به راحتی از این سد بگذرند.

این نوع سد نازک باعث می‌شود که این نوع دیدها این است که هدایت جریان در جهت معکوس و سوییچینگ بسیار سریع باشد.

 

 

دیود حرارتی

از انواع دیگر دیود که توسط شرکت‌های واردات دیود، به ایران نیز وارد می‌شود می‌توان به دیودهای حرارتی اشاره کرد. دیود حرارتی می‌تواند جریان‌های گرما را اصلاح کرده و به نوعی آن را کنترل کنند. این نوع دیودها می‌توانند دمای مطلوب را حفظ کرده و باعث شوند که انتقال گرما به صورت قابل کنترل‌تری جریان یابد.

واردات دیود حرارتی نیز مانند دیگر انواع دیود معمولا از کشور چین انجام می‌گیرد. شرکت ریز موج الکتریک رسام اقدام به واردات دیود حرارتی نیز می‌کند تا پاسخگوی نیاز شما عزیزان باشد.

ممکن است خواندن این مطلب برای شما مفید باشد: انواع ترانزیستورهای قدرت

دیود سیگنال

این نوع دیود برای پردازش سیگنال‌های ضعیف به طور مثال رادیویی و کم جریان که تا جداکثر ۱۰۰ میلی آمپر باشد کاربرد دارد. پر استفاده‌ترین نوع دیود سیگنال از نوع سیلیکونی می باشد اما در برخی از دیودهای سیگنال از عنصر ژرمانیم نیز در آن‌ها استفاده می‌شود.

دیود در مدار چه کاری انجام می‌دهد؟

مهم‌ترین کاربرد دیود همان طور که عنوان شد یکسو کردن جریان است. به این حالت که از یک جهت جریان به راحتی از دیود عبور می‌کند. اما در جهت مخالف آن، دیود از عبور جریان جلوگیری می‌کند. از دیودها می‌توان برای تبدیل جریان AC به جریان DC استفاده کرد و سپس جریان عبوری را در خازن ذخیره کرد. بد نیست در این رابطه به مقاله خازن الکترولیتی نیز مراجعه کنید. همچنین شرکت ریز موج الکترونیک رسام نیز اقدام به واردات انواع خازن‌های smd نیز می‌کند که در صورت نیاز می‌توانید اقدام به سفارش آن کنید.

اما وقتی صحبت از دیود می‌کنیم باید در مورد بایاس مستقیم و بایاس معکوس نیز صحبتی کنیم. دیود از دو پایه تشکیل شده است . پایه آند و پایه کاتد. به طور کلی بایاس دیود یعنی وصل کردن ولتاژ به دو سر آند و کاتد دیود. اما وصل کردن ولتاژ در دو حالت صورت می‌گیرد که باعث ایجاد بایاس مستقیم و بایاس معکوس می‌شود.

 

بایاس مستقیم و معکوس

در حالت عادی برای آن که جریان از دیود عبور کند، باید قطب مثبت ولتاژ را به پایه آند و قطب منفی آن را به پایه کاتد متصل کنیم. به این حالت که دیود اجازه می‌دهد جریان از آن عبور کند، بایاس مستقیم گفته می‌شود. البته باید بدانید که برای آن که دیود شروع به کار کند صرف اتصال کافی نیست و باید از یک میزان ولتاژی که به به ولتاژ آستانه معروف است بیشتر ولتاژ اعمال کنیم تا دیود اجازه عبور جریان را دهد. به طور معمول دیودهای سیلیکونی ولتاژ آستانه بشتری نسبت به دیودهای ژرمانیم دارند. یعنی دیودهای ژرمانیم با میزان ولتاژ کمتری کار خود را شروع کرده و جریان را از خود عبور می‌دهند.

واردات دیود به ایران

اما اگر قطب‌های دو سر ولتاژ رو به صورت برعکس یعنی سر مثبت را به کاتد و سر منفی آن را آند متصل کنیم، جریانی از دیود عبور نمی‌کند مگر جریان بسیار جزئی که به جریان نشتی معروف است. به این حالت، حالت بایاس معکوس گفته می‌شود و جریان نشتی نیز در این حالت آن قدر کم است که تاثیری در عملکرد مدار نخواهد گذاشت.

همچنین بخوانید: سلف چیست

مزایای واردات دیود

 

کیفیت بالاتر

جالب است بدانید دیودهایی که از کشورهای چین، ترکیه و … وارد کشور می‌شوند به دلیل تکنولوژی بالاتری که در این کشورها وجود دارد دارای کیفیت بالاتر و البته مطلوب‌تری دارند. کشور ما چون توسط آمریکا و اکثر کشورهایی که دارای صنایع توسعه یافته هستند تحریم است، نمی‌تواند محصولاتی هم سطح با بهترین محصولات دنیا تولید کند. اما واردات دیود به کمک ما آمده است و به نحوی این ضعف پوشانده شده است.

کشورهای چین و امارات و حتی ترکیه از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌کنند و دیودهایی با جنس مرغوب تولید می‌کنند.

 

هزینه کمتر

ابتدا باید خاطرنشان کرد  که صرف هزینه اولیه را در نظر نگیرید. چون در این حالت ممکن است استفاده از دیودهای وارداتی حتی بیشتر از دیودهای تولید داخل هزینه‌بر شود. اما باید در محاسباتمان طول عمر و کیفیت بالاتر مدارات الکترونیکی به واسطه کیفیت بالاتر دیودهای وارداتی را نیز مد نظر قرار دهیم.

به همین دلیل هر چند ابتدای امر، هزینه کمی بیشتر بپردازید اما به واسطه کیفیت بالاتر دیودهایی که توسط شرکت‌های واردات دیود انجام می‌شود، طول عمر مدارات الکترونیکی بیشتر می‌شود که باعث رضایت مشتریانتان در نهایت خواهد شد و در واقع هزینه کمتری از این بابت در طولانی بپردازید.

 

سخن پایانی

دیودها از جمله مهم‌ترین قطعات الکترونیکی هستند که کاربرد بسیاری دارند. به طور معمول از دیود برای یکسو کردن جریان الکتریکی در مدار استفاده می‌شود. همچنین تا حدودی با انواع دیودها و دسته بندی آن‌ها نیز آشنا شدیم. شرکت ریز موج الکترونیک رسام از جمله شرکت‌های معتبر در زمینه واردات دیود به ایران از برترین شرکت‌های تولید کننده قطعات الکترونیکی در جهان است. اگر شما نیاز به قطعه الکترونیکی‌ای دارید که در ایران نایاب است یا نیاز به قطعه الکترونیکی‌ای دارید که کیفیت بالاتری نسبت به قطعات الکترونیکی موجود در بازار داشته باشد، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید سفارش آن قطعه به شرکت‌های وارد کننده است. شرکت ریز موج الکترونیک رسام علاوه بر واردات دیود، واردات انواع خازن‌های smd و انواع واردات قطعات الکترونیکی از خارج را نیز انجام می‌دهد.

همچنین در صورت نیاز به حواله دلار به ترکیه، حواله دلار به اوکراین و سایر کشورها مانند استرالیا، آمریکا، چین و .. نیز شرکت ریز موج الکترونیک رسام شما را ناامید نمی‌کند.

 

5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه در “واردات دیود

  1. علی علوی گفت:

    یکی از بهترین شرکت هایی هستید که میشه بهش اعتماد کرد واقعا ممنونم از همکاریتون

  2. صادقیان گفت:

    باسلام
    من قصد واردات دیود سیگنال رو دارم ولی اطلاعات کافی در مورد شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارند ندارم ممنون میشم اگر میتونید راهنماییم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *