مقالات

معرفی قطعات الکترونیکی هود

قطعات الکترونیکی هود

تعداد بسیار زیادی از قطعات الکترونیکی در بازار موجود هستند که برای ساخت مدار های الکترونیکی از آنها استفاده می  شود. بدون این قطعات الکترونیکی مدار ها هرگز کامل نخواهند بود و عملکرد درستی ندارند. برای دسترسی به این قطعات الکترونیکی می توان به خرید مقاومت SMD، خرید دیود ها، خرید خازن ها، مدار های مجتمع و… از فروشگاه های معتبر اشاره کرد. بعضی از این قطعات الکترونیکی از دو یا چند ترمینال تشکیل می شوند که به برد مدار لحیم متصل هستند. برخی دیگر در قالب مدار های مجتمع یا همان آی سی ها هستند که در آنها قطعات نیمه هادی مختلفی یکپارچه شده است.

قطعات الکترونیکی قطعات گسسته ای می باشند که برای اجزای اصلی و مهم مدار های الکتریکی و الکترونیکی استفاده می شوند. این قطعات حداقل دو ترمینال داشته که برای اتصال به مدار مورد استفاده قرار می گیرند. طبقه  بندی انواع قطعات الکترونیکی را می توان براساس اکتیو، پسیو و الکترومکانیکی بودنشان انجام داد.

شناخت قطعات الکترونیکی روی برد

خرید اینترنتی قطعات الکترونیکی هود

یکی از وسایل لازم و پرکاربرد در آشپزخانه ها هود است که بسیاری از افراد نقش هود را در وهله اول زیبایی می دانند اما در واقع هود ها با خاصیت مکشی خود موجب خروج بو و ذرات معلق در آشپزخانه می شوند که این امر موجب چرب نشدن سطوح مختلف آشپزخانه شما هم می گردد؛ پس خوب است با فرمولاسیون کلی هود و خرید قطعات هود آشنا باشید تا در صورت کارکرد غیرعادی و بروز اختلال بدانید ایراد از کجاست. اگر شما هم می خواهید با قطعات هود آشنا شوید با ما باشید تا در ادامه این مقاله به معرفی قطعات هود بپردازیم.

خرید بهترین قطعات هود

وجود هر یک از قطعات هود در کنار یکدیگر ضروری است. چرا که در صورت بروز هرگونه ایراد و نقص برای هر کدام، در صورت کلی عملکرد هود را مختل می کنند.

هود ها نیز مانند سایر وسایل آشپزخانه از کنار هم قرار گرفتن اجرای داخلی آن تولید می شوند که در ادامه این مقاله برای شما به معرفی نام قطعات و اجزای هود می پردازیم:

  • فیلتر هود
  • لامپ هود
  • فن هود
  • خرطومی هود
  • کلیدهای تنظیم کننده هود
  • مخزن روغن هود
  • کاور هود
  • ریموت کنترل هود

بیشتر بخوانید: قطعات برد الکترونیکی

برد الکترونیکی هود

وظایف هر یک از قطعات هود

پس از آشنایی با نام و خرید قطعات هود باید با ویژگی ها و وظایف هر یک از قطعات هود آشنا شویم تا در صورت بروز مشکل و ایراد در آن بتوانید تشخیص دهید که کدامیک از اجزاء و قطعات هود خراب شده است.

همه هود ها برای جمع آوری و خارج کردن بخار و ذرات معلق در آشپزخانه از قطعه ای به نام فیلتر هود استفاده می نمایند که البته این فیلتر امکان دارد در انواع دائمی و یا قابل تعویض و حتی در جنس های آلومینیومی باشد.

لامپ هود بیشتر در مدل های جدید هود ها به چشم می خورد که به صورت LED و یا چراغ های رنگی بوده و این لامپ ها در مدل های قدیمی تر به صورت تک لامپ برای روشن کردن فضای اطراف هود ساخته شده اند.

فن هود که در هنگام کارکردن صدایی شبیه جارو برقی دارد یکی از اصلی ترین قطعات هود می باشد و وظیفه مکش ذرات و گرد و غبار موجود در هوا را برعهده دارد.

کلید های تنظیم کننده در حقیقت تعیین کننده این هستند که دور موتور چگونه باید عمل کند و هود با چه توانی اقدام به جمع آوری ذرات از محیط می کند.

مخزن روغن هود یکی دیگر از قطعات هود می باشد که با توجه به مدل هود متفاوت است این قطعه در زیر فن متصل شده و روغن های جمع شده در بدنه و فن به آن منتقل می شود.

کاور هود به قسمتی از هود می گویند که دربردارنده قسمت های داخلی هود بوده که به منظور دور از دید بودن و افزایش زیبایی ظاهری دستگاه ایجاد شده است.

ریموت هود که در برخی از مدل های هود می بینیم دستگاه هایی هستند که مجهز به دکمه روشن و خاموش و تغییر سرعت بر روی آن می باشند.

قطعات برد هود

شناخت قطعات الکترونیکی روی برد

همانطور که گفتیم هود از اجزای مختلفی شامل فیلتر، برد، فن، موتور، فیوز، برد الکترونیکی هود، برد فرمان، کلید ها، مدار اتصالات، صفحه نمایش ساخته شده اند. برد، از اصلی ترین قطعات هود آشپزخانه است که نقش بسیار مهمی را در این دستگاه برعهده دارد. برد،یک قطعه بسیار حساس است که کار مغز دستگاه را دارد و به دستورات کاربر، عمل می کند. یکی از بیشترین قطعاتی که در تعمیرات دستگاه با خرابی آن مواجه می شویم، برد الکترونیکی هود است.

دلایل بسیاری موجب نقص برد هود آشپزخانه می شوند. استفاده ممتد از هود، سبب داغ شدن قطعات داخلی هود شده که داغ شدن برد، سبب ذوب شدن اتصالات داخلی برد می شود و برد را خراب می کند. همچنین نفوذ آب به برد، از دیگر دلایلی است که سبب سوختن و خراب شدن برد می شود. آب ممکن است از طریق فیلتر به درون هود وارد شود و باعث سوخته سدن این قطعه مهم شود.

نوسانات برق در کشور ما زیاد است. این نوسانات هم در بسیار مواقع ، موجب خرابی وسایل برقی می شوند. طبق آمار ها ، بسیاری از خرابی های هود ناشی از نوسانات برق می باشد.

قطعات الکترونیکی هود آشپزخانه

علائم خرابی قطعات برد الکترونیکی هود آشپزخانه

علائم خراب بودن برد هود را در زیر مشاهده می کنید که در این صورت باید برای تعمیر برد هود اقدام کنید.

  • صفحه نمایش هود روشن نمی شود.
  • کلید های روی هود درست کار نمی کنند و یا اصلا کار نمی کنند.
  • قدرت مکش هود خیلی ضعیف شده است و آلودگی و بوی آشپزخانه را به خوبی خارج نمی کند.
  • موتور فن های هود آشپزخانه خود به خود خاموش و روشن می شود.
  • کلید روشن و خاموش عمل نکرده و با فشردن این کلید ، هود روشن و خاموش نمی شود.

خرید قطعات هود

در هنگام خرید قطعات الکترونیکی هود باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

توجه کنید که خرید قطعات الکترونیکی هود، شاید کاری بسیار ساده به نظر برسد، اما باید نکاتی را در زمان خرید آنها مد نظر بگیرید تا از صرف هزینه های اضافی جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که تمامی این نکات بسیار اهمیت دارند.

  • باید در زمان خرید قطعات الکترونیکی و لوازم جانبی هود به بسته بندی آن دقت نمایید.
  • از خرید قطعات الکترونیکی هود، لوازم جانبی و لوازم یدکی فاقد جعبه و بسته بندی جدا خودداری نمایید.
  • باید قبل از خرید قطعات الکترونیکی هود، مدل و برند تولید کننده دستگاه خود را کامل بشناسید.
  • به شما توصیه می شود از فروشگاهی معتبر و شناخته شده خرید قطعات الکترونیکی هود را انجام دهید.
  • حتما قبل از خرید قطعات هود، عیب یابی تخصصی انجام گیرد.
  • از خرید قطعات الکترونیکی و لوازم جانبی دست دوم و بدون جعبه و بسته بندی خودداری نمایید.
  • حتما در زمان خرید قطعات الکترونیکی هود، به اصل بودن و اورجینال بودن آن ها توجه نمایید بنابراین توصیه می شود قطعات مورد نیاز خود را از بهترین شرکت های الکترونیکی ایران تهیه کنید.

قطعات الکترونیکی هود

خرید لوازم جانبی و قطعات الکترونیکی هود با رسام

با توجه به این که هود ها در هنگام آشپزی استفاده می شوند و معمولا تعداد دفعات روشن شدن آن ها زیاد است قطعا در قطعات داخلی و لوازم جانبی آن ها شاهد خرابی خواهیم بود که در این صورت جای نگرانی نیست؛ زیرا شما می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی رسام اقدام به خرید قطعات و لوازم جانبی هود خود کنید و آن را در هر نقطه از کشور که هستید درب منزل تحویل بگیرید. همچنین برای اطلاع از قیمت دقیق قطعات هود می توانید با شماره های درج شده در روی سایت تماس حاصل فرمایید.

فروشگاه اینترنتی رسام بستری مناسب برای خرید اینترنتی انواع کالاهای مورد نیاز شما در ایران می باشد. تضمین اصالت کالا، ارسال سریع و مشاوره تخصصی از ویژگی های اصلی و مهم و در مجموعه ما از نخستین روز تأسیس بوده و تمام تلاش خود را کردیم تا به آن پایبند باشیم. ما همیشه سعی بر آن داریم که روزانه بر تعداد محصولات و تنوع آن بیفزاییم تا بتوانیم نیاز همه ی افراد با هر نوع سلیقه ای را در خرید محصولات اینترنتی مرتفع نماییم.

 

مطالب مرتبط:

شناخت انواع ترانزیستور

کار ترایاک چیست

سلف چیست

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه در “معرفی قطعات الکترونیکی هود

  1. پارسا هدایتی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید، ممنون و تشکر از زحماتتون.مطالب عالی بود..🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *