مقالات

راهنما جامع حمل کالا از چین به ایران

حمل کالا از چین به ایران

tel:09121006436

اگر این مقاله را می‌خوانید، احتمالا می‌خواهید کالاهایی را از چین به ایران وارد کنید، در اینجا ما راهنمای کامل و تمام اطلاعات مهمی را که در مورد کلیه فرآیندهای حمل کالا از چین و فرآیند حمل و نقل بین المللی از چین به ایران به آن نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهیم.
ایران با سابقه طولانی یکی از شرکای اصلی تجاری چین در خاورمیانه است و هر ساله تجار زیادی از چین برای خرید و واردات کالاهای چینی به ایران سفر می‌کنند. بین چین و ایران، گزینه‌های حمل و نقل مختلفی مانند حمل هوایی کالا از چین، حمل و نقل دریایی، خدمات حمل و نقل سریع و خدمات حمل و نقل درب منزل داریم که می‌تواند به تجار ایرانی کمک کند تا فرصت‌های زیادی برای حمل و نقل از چین به ایران داشته باشند.

آشنایی با: انواع قطعات الکترونیکی

حمل کالا از چین: ترخیص کالا از گمرک ایران

متاسفانه ترخیص کالا از گمرک ایران یکی از سخت ترین کارهای دنیا است. به عنوان مثال، شاید برای برخی کالاها به چهار یا پنج مجوز مختلف از سازمان‌های مختلف نیاز داشته باشید و این امر باعث می‌شود این فرآیند سخت و پرهزینه شود. بسیاری از مقررات مختلف برای بازرگانان ایرانی دردسرهای زیادی ایجاد می‌کند و آن‌ها باید هزینه‌های زیادی را برای تکمیل فرآیند ترخیص کالا از گمرک ایران صرف کنند.
ایران دارای بندرهای بزرگ دریایی و فرودگاه بین المللی زیادی است که به مردم امکان می‌دهد گزینه‌های زیادی برای واردات کالا از چین به ایران داشته باشند.

واردات کالا از چین به ایران

مراحل ترخیص کالا از گمرک ایران را چگونه آغاز کنیم؟

قبل از شروع ترخیص کالا از گمرک در ایران بهتر است یک کارگزار یا کارگزار گمرکی پیدا کنید که ارتباط قدرتمندی در گمرک ایران داشته باشد. اگر کارگزار گمرکی خوبی دارید که می‌تواند به شما در تهیه سند و درخواست مجوز دیگری در ایران کمک کند، کار شما بسیار راحت‌تر خواهد شد.
شما می‌توانید با کارگزار گمرک خود قراردادی داشته باشید که همه کارها را برای شما انجام دهد و تمام مراحل ترخیص کالا از گمرک را به پایان برساند.

بیشتر بدانید: سلف چیست

مدارک لازم برای حمل و نقل کالا از چین به ایران

اگر می‌خواهید فرآیند ترخیص کالای خود از گمرک ایران را آغاز کنید و برنامه‌ای برای ارسال بسته از چین به ایران داشته باشید، باید مدارک زیادی را تهیه کنید:
• کارت بازرگانی (شناسه تجاری)
• ترخیصیه
• قبض انبار
• بارنامه
• لیست اجناس
• پیش فاکتور
• گواهی مبدا
• گواهی استاندارد
• ثبت سفارش بازرگانی

حمل کالا از چین | کارت بازرگانی یا شناسه تجاری چیست؟

حمل کالا از چین به ایران

اگر علاقه‌مند به ارسال کالا از چین هستید، باید کارت بازرگانی داشته باشید. این کارت به شما امکان واردات سه دسته از محصولات را به ایران می‌دهد. اشتغال به صادرات و واردات کالا برای مقاصد تجاری مستلزم داشتن کارت بازرگانی است که توسط وزارت صنایع و معادن ایران صادر و به تایید وزارت بازرگانی می‌رسد.
برخی از افراد شناسه تجاری ندارند، بنابراین هزینه اضافی به افراد دیگر پرداخت می‌کنند و شناسه تجاری را اجاره می‌کنند و از آن کارت استفاده می‌کنند.‌ به عنوان مثال شما می‌خواهید برای اولین بار انواع خازن SMD را وارد کنید اما کارت بازرگانی ندارید و کارت فرد دیگری را اجاره می‌کنید.
کارت بازرگانی توسط شعب اتاق بازرگانی در وزارت صنایع و معادن و وزارت کشاورزی ایران در تهران یا استان‌ها برای متقاضیانی که دارای شرایط زیر باشند صادر می‌شود. اعتبار کارت برای یک فعالیت خاص بر حسب درخواست و با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت یک سال خواهد بود.

ممکن است برای شما جالب باشد: نحوه خواندن مقاومت smd

واردات از چین

آدرس شرکت ریز موج الکترونیک رسام:

میرداماد-خیابان نفت جنوبی(صدق)-خیابان تابان شرقی-پلاک3-واحد4

تلفن های تماس:
021-22920838

021-66753785-7

هزینه حمل کالا از چین به ایران

برای حمل و ترخیص کالا از چین به ایران، باید هزینه‌های متفاوتی را پرداخت کنید. در اینجا ما لیستی از این هزینه‌ها را تهیه کرده‌ایم:
• هزینه عوارض گمرکی
• سود بازرگانی
• بیمه
• هزینه انبارداری
• عوارض وزارت راه و شهرداری
در گمرک ایران هر کالایی دارای تعرفه‌های گمرکی متفاوتی است که با توجه به کد HS و دسته بندی کالا در گمرک ایران قانون و تعرفه جدیدی برای هر کالا اعمال می‌شود. برای مثال اگر قصد سفارش قطعات الکرونیکی از خارج دارید باید ابتدا تعرفه گمرکی آن را ببینید. توجه داشته باشید برخی شرکت های با سابقه همانند رسام با واردات برخی از قطعات با کیفیت الکترونیکی این فرایند را برای مصرف کنندگان آسان می کنند.
در این عکس نمونه دسته بندی و تعرفه گمرکی را مشاهده می‌کنید:

هزینه حمل کالا از چین به ایران

حمل کالا از چین به چند نوع تقسیم می‌شود؟

در گمرک ایران سه نوع کالا برای واردات و صادرات وجود دارد که شامل دسته‌بندی زیر است.

کالاهای مجاز

با رعایت ضوابط مربوطه، صادرات یا واردات این کالاها نیاز به مجوز خاصی ندارد. به عنوان مثال واردات قطعات الکترونیک در این دسته است.

کالاهای مشروط

صادرات یا واردات این کالاها با اخذ مجوز امکان پذیر است.

کالاهای ممنوعه

صادرات یا واردات این کالاها (خرید، فروش یا مصرف) بر اساس شرع اسلام و یا به موجب قانون ممنوع است.
لازم است قبل از خرید و حمل کالا از چین، نوع کالای خود را بررسی کنید و توجه داشته باشید که انواع و مشخصات کالاهای مشمول هر یک از سه دسته فوق طی آیین نامه‌ای توسط وزارت صنعت تنظیم می‌شود.

واردات دریایی کالا

واردات چه کالاهایی از چین ممنوع است؟

ایران یک کشور مسلمان است و مانند یک کشور مسلمان دیگر اقلام ممنوعه و محدود زیادی برای واردات یا صادرات وجود دارد، پیشنهاد می‌کنیم قبل از شروع هر کاری در ایران این لیست را بررسی کنید. بر اساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، واردات برخی از کالاها و یا صادرات آن‌ها ممنوع است. برخی از آن کالاها به شرح زیر است:
• مشروبات الکلی
• آلات قمار
• سلاح، مهمات و کالاهای انفجاری
• مواد مخدر
• مجلات، عکس، فیلم و آن دسته از اجناس که خلاف شان دینی و ملی کشور باشد.
• هر نوع نوشته‌ای که در ضدیت با مذهب رسمی کشور و یا مخل نظم و امنیت عمومی و یا حیثیت ملی باشد.
• آن دسته از کالاهایی که دارای ممنوعیت قانونی بوده و یا واردات و صادرات آن‌ها طبق جدول تعرفه گمرکی یا ضوابط خاص مجاز نیست.

حمل هوایی کالا از چین به ایران

حمل و نقل هوایی از چین یکی از محبوب ترین روش‌های حمل و نقل از چین به ایران است. همه روزه پروازهای زیادی از چین به ایران آماده حمل محموله به ایران است. اگر بسته شما بیش از ۳۰ کیلوگرم وزن دارد و ارزش بالایی دارد یا می‌خواهید در زمان حمل و نقل صرفه‌جویی کنید، توصیه می‌کنیم از خدمات بار هوایی چین به ایران استفاده نمایید. همانطور که احتمالا می‌دانید خدمات بار هوایی یکی از ایمن‌ترین خدمات برای حمل و نقل به ایران است. شاید حمل هوایی هزینه بیشتری نسبت به حمل دریایی داشته باشد اما کمتر از یک یا دو روز در ایران می‌توانید محموله خود را تحویل بگیرید. برای کالاهای کم حجم‌تر مثل انواع خازن اس ام دی روش حمل هوایی مناسب‌تر است.

کدام فرودگاه‌های ایران می‌توانند مقصد حمل کالا از چین باشد؟

در ایران فرودگاه‌های بین المللی زیادی وجود دارد، اما فقط برخی از آن‌ها پرواز بین المللی دارند. بنابراین فقط چند فرودگاه بین المللی می‌توانند حمل و نقل از چین را بپذیرند که مهمترین آن‌ها عبارتند از:
• فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران
• فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد
• فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز
• فرودگاه بین المللی تبریز

جمع‌بندی

روابط خوب تجاری بین ایران و چین باعث شده‌است تاجران زیادی به ورود در زمینه صادرات و واردات کالا از چین به ایران رغبت نشان دهند. چین بزرگترین شریک تجاری ایران است و این باعث شده که روش‌های حمل کالا از چین بسیار زیاد و در دسترس باشد. برای تجارت با چین به مدارکی از جمله کارت بازرگانی نیاز دارید که در این مقاله به شرح آن پرداختیم. همچنین در مورد هزینه حمل کالا از چین، انواع دسته‌بندی کالاهای تجاری، حمل هوایی کالا از چین و کالاهای ممنوعه صحبت کردیم. امیدواریم که این مقاله توانسته باشد اطلاعات شما را در زمینه حمل کالا از چین به ایران افزایش داده باشد. در صورتی که پرسشی برای شما باقی مانده‌است و یا نیاز به مشورت دارید یا می‌خواهید در مورد مشخصات خازن های اس ام دی بیشتر بدانید کافی با ما تماس بگیرید.

برای استعلام قیمت و خرید قطعات الکترونیکی روی لینک کلیک کنید.

همچنین انواع مختلف ic های کمیاب نیز تامین و در اختیار مشتریان عزیز قرار داده می شود. برای استعلام قیمت و خرید ic کلیک کنید.

اگر قطعاتی مدنظرتان است که در سایت پیدا نکردید برای سفارش قطعات الکترونیکی از خارج از کشور نیز می توانید اقدام نمایید. مجموعه رسام الکترونیک  واردات قطعات الکترونیک را نیز انجام می دهد.

درباره شرکت های الکترونیکی در تهران بیشتر بدانید.

همچنین انواع ترانزیستور نیز در مجموعه رسام ارائه می شود. برای استعلام قیمت و خرید ترانزیستور کلیک کنید.

پتانسیومتر تریمر و مولتی ترن نیز یکی دیگر از قطعات مهمی است که پیدا کردن آن ها در ایران کار سختی است. اما سایت رسام این قطعات را نیز از چین وارد می کند. برای استعلام قیمت و خرید پتانسیومتر تریمر و مولتی ترن کلیک کنید.

همچنین می توانید برای گرفتن قیمت و خرید دیود نیز به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.
خازن اس ام دی نیز از دیگر قطعات کمیاب در ایران می باشد که می توانید برای مشاهده قیمت و خرید خازن اس ام دی به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

کلیک کنید!

آدرس شرکت ریز موج الکترونیک رسام:

میرداماد-خیابان نفت جنوبی(صدق)-خیابان تابان شرقی-پلاک3-واحد4

تلفن های تماس:
021-22920838

021-66753785-7

5/5 - (5 امتیاز)

4 دیدگاه در “راهنما جامع حمل کالا از چین به ایران

  1. حسینی تبار گفت:

    خیلی کامل و جامع بود
    تشکر از شما برای تهیه این محتوی

  2. الماس پور گفت:

    سلام من چند مدل قطعه الکترونیکی میخام ولی به خاطر ترخیص نسبتا سخت گمرک ایران قبل از اون نیاز به یک کارگزار گمرکی با سابقه دارم میخام بدونم شما میتونید در این امر به من کمک کنید ؟!!

    1. مدیرسایت گفت:

      سلام وقت بخیر
      لطفا پارت نامبر قطعاتی که نیاز دارید بفرمایید بررسی کنیم

  3. بهادری گفت:

    سلام . آیا محدودیتی در واردات ندارید ؟ هر مدل قطعه چ کالایی که بخایم میتونید وارد کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *