مقالات

دستگاه ماینر چیست؟

قطعات الکترونیک ماینر

ماینر در واقع دستگاهی می باشد، که شما توسط آن می ‌توانید در کوتاه ‌ترین زمان ممکن، به آنچه که می ‌خواهید در زمینه ماینینگ ارز دیجیتال برسید. این موارد معمولا برای کاهش مصرف برق و همچنین برای این که اجزای دیگر از کامپیوتر و یا سخت افزار شما دچار مشکل نشوند استفاده می شوند. توجه کنید که استفاده از دستگاه ماینر تماما به شناخت قطعات آن بستگی دارد.

سخت افزار های مختلفی که به عنوان قطعات الکترونیکی ماینر شناخته می‌ شوند در حقیقت به شما کمک می کنند که بتوانید کار خود را آسانتر انجام دهید. این قطعات الکترونیک ماینر برای بخش‌ های مختلف یک ماینر تشکیل شده اند و نقش بسیار مهمی در تشکیل پیکره‌ های مختلف ایفا می کنند.

انواع قطعات مصرفی ماینر

خرید بهترین قطعات الکترونیک ماینر

اگر شما در زمینه ماینینگ مشغول به فعالیت هستید بهتر است بدانید، که دستگاه های ماینر ممکن است دچار مشکل شوند. پس بهتراست از انواع قطعات الکترونیکی ماینر باکیفیت استفاده نمایید، تا مشکل در فرآیند دستگاه ماینر به میزان قابل توجهی کمتر شود. در صورتی که دستگاه ماینر در محیط دارای رطوبت و یا دچار نوسانات برق قرار گیرد، ممکن است دچار مشکلاتی مانند کاهش قدرت تراهش دستگاه ماینر، عدم نمایش آی پی دستگاه ماینر، عدم کارکرد فن دستگاه ماینر و غیره شود، که باید در سریعترین زمان ممکن اقدام به عیب یابی و تعویض قطعات الکترونیک ماینر کرد. در ادامه به معرفی اصلی ترین قطعات الکترونیکی ماینر می پردازیم.

بیشتر بدانید: آشنایی با قطعات برد الکترونیکی

کابل دیتا یکی از انواع قطعات مصرفی ماینر

کابل دیتا دستگاه ماینر، وظیفه انتقال دیتا بین برد دستگاه ماینر و برد هش برد دستگاه ماینر را برعهده دارد.  هنگامی که دستگاه ماینر شما دچار افت هش ریت و یا قطع و وصل شدن هش برد دستگاه ماینر شود، تنها روش،  تعویض کابل دیتا هشبرد دستگاه ماینر است.

قطعات الکترونیک ماینر

هش برد یکی از انواع قطعات مصرفی ماینر

هش برد دستگاه ماینر جزء یکی از مهمترین و پرکاربردترین قطعات الکترونیکی ماینر به شمار می رود. وظیفه هش برد دستگاه ماینر، انجام پردازش های سنگین است و درکل هش برد دستگاه ماینر از مابقی قطعات الکترونیک ماینر گرانتر می بوده و استهلاک بیشتری هم دارد.

فن یکی از انواع قطعات مصرفی ماینر

فن دستگاه ماینر یکی از اساسی ترین قطعات ماینر به حساب می آید که وظیفه کنترل دما و خنک سازی دستگاه ماینر را به عهده دارد. فن دمنده با انتقال هوای دستگاه ماینر به بیرون، موجب خنک سازی دستگاه شده و فن مکنده با انتقال هوای بیرون به داخل دستگاه ماینر موجب گردش هوا در دستگاه ماینر می شود.

کابل برق یکی از انواع قطعات مصرفی ماینر

یکی از قطعات و تجهیزات ماینر، کابل های پاور هستند که وظیفه دارند جریان برق را به دستگاه ماینر وصل نمایند. مهمترین عاملی که در کیفیت کابل دستگاه ماینر موثر است، میزان آلیاژ مس موجود در کابل دستگاه ماینر می باشد که هر چه قدر بیشتر باشد، رسانایی کابل بیشتر و می تواند جریان بیشتری را به خوبی از خود عبور دهد.

قطعات الکترونیکی پاور ماینر

یکی از قطعات و تجهیزات ماینر، پاور دستگاه ماینر است که وظیفه دارد برق AC را از ورودی دریافت کرده و آن را به برق DC که قابل استفاده برای سایر قطعات ماینر می باشد تبدیل کند. پاور دستگاه ماینر به دلایلی همچون دمای بالا، نوسان شدید برق و عدم سرویس دهی منظم آسیب می بیند که باید سریعا اقدام به تعویض آن نمود.

قطعات الکترونیکی ماینر

دیود پاور یکی از انواع قطعات مصرفی ماینر

دیود پاور دستگاه ماینر به عنوان یکی از قطعات الکترونیکی ماینر شناخته می شود، که در مدار های الکترونیکی وظیفه یکسوکنندگی جریان را ایفا می کند. دیود که شامل دو سر فلزی است، از یک سر فلزی جریان الکتریکی را عبور داده و از سوی دیگر مانع عبور جریان الکتریکی غیر مجاز خواهد شد. در حقیقت زمانی به دیود در پاور نیاز است که در مدار های الکتریکی احتیاج باشد که فقط یک جریان الکتریکی در یک جهت جاری شود و دیگر نیازی به جریان الکتریکی دیگری نباشد. از دیگر وظایف دیود میتوان به یکسوکنندگی آن اشاره نمود که جریان متناوب را به جریان مستقیم تبدیل می نماید.

خازن پاور یکی از انواع قطعات مصرفی ماینر

خازن پاور به عنوان قطعات و تجهیزات ماینر استفاده می شود، که وظیفه آن ذخیره انرژی الکتریکی در مدار می باشد. از این رو که بار الکتریکی ذخیره شده در خازن را میتوان به عنوان میدان الکتریکی پایدار استفاده نمود. همچنین میتوان از خازن پاور قطعات ماینر به عنوان فیلتر هم استفاده کرد؛ زیرا سیگنال های متناوب یا AC را به راحتی عبور می دهند؛ ولی مانع عبور سیگنال های مستقیم یا DC می شوند.

قطعات ماینر

رله ماینر یکی از انواع قطعات مصرفی ماینر

رله دستگاه ماینر در حقیقت به عنوان یکی از قطعات و تجهیزات الکتریکی ماینر شناخته می شود که وظیفه برقراری ولتاژ دستگاه ماینر را ایفا می کند. رله همانند یک کلید عمل می کند، یعنی بدین صورت که ولتاژ پاور دستگاه ماینر را بصورت خودکار قطع و وصل می کند. با اتصال ولتاژ به ورودی رله ها، میله فلزی داخلی آن ها تبدیل به آهنربا شده و موجب می شود تا با حرکت خود، دو اتصال خروجی رله دستگاه ماینر را به یکدیگر متصل نماید و بنابراین رله ماینر دقیقا مانند یک کلید قطع و وصل عمل نماید.

آی سی یکی از انواع قطعات مصرفی ماینر

آی سی قطعات ماینر مجموعه ای از مدارات الکتریکی است که در ابعاد کوچک با استفاده از مدار نیمه رسانا ساخته می شوند. آی سی دستگاه ماینر را میتوان به این صورت نیز تعریف کرد که مداری است که از عناصر جداناپذیری ساخته شده است، که از طریق نیروی الکتریکی به هم پیوسته می شوند. در واقع آی سی به عنوان یکی از قطعات الکترونیکی ماینر به شمار می رود که دارای چندین ورودی است و با پردازش این ورودی ها، مقادیر خروجی تولید می کند.

ماسفت یکی از انواع قطعات مصرفی ماینر

ماسفت دستگاه ماینر از محصولات پرکاربرد قطعات ماینر به شمار می رود، که بیشترین استفاده آن در پروژه های الکتریکی دستگاه ماینر می باشد. وظیفه ماسفت پاور دستگاه ماینر، تقویت و کنترل ولتاژ دستگاه ماینر می باشد. ماسفت پاور دستگاه ماینر دارای سه پایه است، که نام آنها به ترتیب سورس، گیت و درین بوده و روش کار آن ها اینگونه است که ولتاژ زمانی که به پایه برخورد می کند، پین های درین و سورس به یکدیگر متصل شده و موجب تقویت جریان الکتریکی می شود.

قطعات و تجهیزات ماینر

قطعات ماینر با مناسب ترین قیمت

تهیه برترین و باکیفیت‌ترین قطعات ماینر، یک جزء مهم برای افرادی است، که با دستگاه ماینر کار می‌کنند. کیفیت این قطعات ماینر موجب می ‌شود که خرابی هر قطعه کم تر باشد و طول عمر بیشتری داشته باشد. قطعات ماینر دسته‌ وسیعی را در بر می‌ گیرد که میتوان به مادربرد ماینینگ، کارت ماینینگ، کارت گرافیک ماینینگ و کابل برق ماینر اشاره نمود.

لیست قیمت قطعات ماینر توسط فروشگاه های اینترنتی و نمایندگی های فروش قطعات ماینر قیمت گذاری می شود. جهت خرید اینترنتی قطعات ماینر، مانند خرید دیود، خرید رله، خرید خازن، قطعات الکترونیک ماینر، بر روی هر کالا کلیک کرده و پس از مقایسه قیمت فروش و مشخصات فنی، با فروشنده مورد نظرتان تماس حاصل کنید. شما در شرکت ریز موج الکترونیک رسام می توانید، پایین ترین قیمت قطعات الکترونیک ماینر و قطعات الکترونیکی نظامی را از بین تولیدکنندگان داخلی، واردکنندگان اصلی و نمایندگان فروش دریافت کنید.

خرید اینترنتی قطعات الکترونیک ماینر

شرکت ریز موج الکترونیک رسام با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه تهیه و تامین قطعات و تجهیزات الکترونیک ماینر و قطعات الکترونیکی هود با داشتن کارشناسان و متخصصین در بازار جهانی و داخلی، قادر به تهیه و واردات قطعات الکترونیک با همکاری سازمان های تولیدکننده و صادرکننده معتبر جهانی، نیاز های شما را برطرف کرده و همواره کیفیت خدمات را سرلوحه اهداف خود قرار می دهد.

مهمترین هدف شرکت رسام واردات قطعات الکترونیک از اروپا است. همچنین به دنبال ارائه انواع روش‌ های ارسال و پرداخت برای مشتریان خود، با مناسب ترین قیمت است، تا کاستی ‌های موجود در شهرستان ‌ها تا حد زیادی برطرف شده و همچنین صرفه ‌جویی زیادی در وقت و هزینه ‌های هموطنان عزیز صورت گیرد.

مطالب مرتبط:

شرکت های الکترونیکی در تهران

ترانزیستور چیست

انواع سلف

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه در “دستگاه ماینر چیست؟

  1. safaee گفت:

    وقت بخیر
    چطور میتونم لیست قیمت قطعات الکترونیکی ماینر رو داشته باشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *