مقالات

تجهیزات پسیو مخابراتی چیست؟

تجهیزات پسیو مخابراتی چیست

همان گونه که می دانید عرصه الکترونیکی در دنیای امروز از اهمیت برجسته و ویژه ای بهره مند می باشد. همچنین همان طور که مستحضر هستید شاخه الکترونیک، گستردگی بسیار زیادی دارد. لازم به ذکر است، یکی از پر بحث ترین بخش قطعات برد الکترونیکی، تجهیزات مخابراتی می باشند. به عبارتی دیگر در دنیای امروز، تجهیزات ارتباطاتی حرف اول را می زنند. به علاوه وجود آن ها نقش بسزایی را در پیشرفت جوامع ایفا می کنند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با این تجهیزات آشنا نمائیم و بدانیم که تجهیزات پسیو مخابراتی چیست، با ما همراه باشید تا با مفاهیم ذکر شده آشنا شوید.
شایان ذکر است که شرکت ریز موج الکترونیک رسام با سابقه درخشانی که در تولید و فروش تجهیزات الکترونیکی به خود اختصاص داده، به طور پیوسته در این عرصه پیشرو می باشد. شما عزیزان می توانید در صورت تمایل مقاله قطعات الکترونیکی و کاربرد آنها را مطالعه نمائید.

تجهیزات پسیو شبکه

آشنایی با تجهیزات مخابراتی و شبکه به طور جامع

پیش از پی بردن به این که تجهیزات پسیو مخابراتی چیست، در اینجای مطالب قصد داریم تا شما را با شبکه و انواع قطعات آن آشنا نمائیم با ما همراه باشید. لازم به ذکر است که شبکه و تجهیزات مخابراتی را می توان معادل هم در نظر گرفت. به این نکته توجه فرمائید که تجهیزات مخابراتی در واقع همان قطعات استفاده شده در شبکه انواع تلفن ثابت، گوشی های همراه، تقویت کننده های آنتن موبایل و از این قبیل تجهیزات می باشند. همان گونه که می دانید ارتباطات ایجاد شده بین دو یا چند نقطه، به طور پیوسته از دو جزء تشکیل شده است که عبارتند از بخش نرم افزار و دیگری سخت افزار. قسمت نرم افزار که به طور کلی از برنامه های خاصی می باشند که توسط بخش سخت افزار که همان تجهیزات مخابراتی هستند، کنترل و هدایت می شوند.

ممکن است این مطلب نیز برایتان جالب باشد: قطعات اکتیو و پسیو

با مفهوم قطعات پسیو بیشتر آشنا شوید

در اینجا می خواهیم بدانیم که تجهیزات پسیو مخابراتی چیست، به منظور پاسخگویی به سوال ذکر شده به این نکته توجه ویژه فرمائید که قطعات برد الکترونیکی به طور کلی به دو دسته تقسیم بندی می شوند که عبارتند از تجهیزات اکتیو یا فعال و نوع پسیو یا همان غیر فعال. در نتیجه قطعات مخابراتی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و به دو گروه یعنی تجهیزات پسیو مخابراتی و اکتیو تقسیم بندی می شوند. به این نکته توجه فرمائید که منظور از غیر فعال بودن این قبیل قطعات این است که به منظور راه اندازی آن ها، نیازی به برق و یا اینترنت نمی باشد. در واقع به عبارتی دیگر آن ها را به عنوان واسطه هایی بین قطعات فعال در نظر می گیرند.
پس تا به اینجای مطالب دانستیم که تجهیزات پسیو مخابراتی چیست، به علاوه آگاه شدیم که به منظور راه اندازی آن ها احتیاجی به جریان برق نمی باشد. همان گونه که اطلاع دارید، شرکت ریز موج الکترونیک رسام در زمینه فروش انواع قطعات الکترونیکی از سابقه درخشانی بهره مند می باشد و پیوسته مشتریان سرشناسی را از سراسر کشور، از آن خود نموده است. شما عزیزان می توانید انواع تجهیزات پسیو مخابراتی را با مطرح و نازل ترین قیمت ها از مجموعه ما تهیه نمائید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان پاسخگوی ما در ارتباط باشید.

تجهیزات پسیو فیبر نوری

ممکن است این مطلب نیز برایتان مفید باشد: فیبر نوری چیست

آشنایی با زمینه هایی که تجهیزات پسیو مخابراتی در آن کاربرد دارند

در اینجا می خواهیم بدانیم که کارایی تجهیزات پسیو مخابراتی چیست. همان گونه که قبل تر نیز شرح داده شد، این قطعات از اهمیت برجسته ای در زمینه ارتباطات بهره مند می باشند. به عبارتی دیگر از آن ها به طور گسترده می توان بهره گرفت. به عنوان رایج ترین کاربرد تجهیزات پسیو مخابراتی می توان به انواع گوشی های همراه، تلفن ثابت و مجموعه های تقویت کننده آنتن موبایل اشاره نمود.

ممکن است این مطلب نیز برایتان مفید باشد: سفارش قطعات الکترونیکی از خارج

تجهیزات پسیو مخابراتی چه فوایدی را با خود به همراه دارند؟

همان گونه که تا اینجای مطالب شرح داده شد، قطعات مخابراتی پسیو نقش ویژه ای را در عرصه ارتباطات ایفا می کنند و یکی از پر طرفدار ترین تجهیزات می باشند. حال در ادامه نمونه هایی از فوایدشان را شرح خواهیم داد و شما عزیزان آگاه خواهید شد که خرید این قبیل تجهیزات چه مزایایی را برایتان به ارمغان می آورد، با ما همراه باشید.

امکان راه اندازی شبکه های رایانه ای

همان گونه که قبل تر نیز ذکر شد از این قبیل قطعات به منظور ایجاد ارتباط بین انواع تجهیزات فعال یا همان اکتیو بهره گرفته می شود. در نتیجه یکی از فوایدی که آن ها برای کاربران به همراه خواهند داشت، این است که می توانند انواع شبکه های کامپیوتری را به یکدیگر متصل و راه اندازی نمایند.

برقرار سازی ارتباطات رادیویی (Wireless)

لازم به ذکر می باشد که تجهیزات پسیو مخابراتی، انواع اطلاعات را به صورت رادیویی و توسط امواج انتقال می دهند.

موارد بالا از جمله رایج ترین کاربرد های تجهیزات پسیو مخابراتی بودند که برای شما عزیزان شرح داده شد.

با مدل های گوناگون قطعات پسیو مخابراتی آشنا شوید

همان گونه که تا به اینجای مطالب پی بردید که تجهیزات پسیو مخابراتی چیست، حال در ادامه انواع تجهیزات پسیو را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد تا با آن ها آآشنا شوید، با ما همراه باشید.

کابل های شبکه (Network cable)

همان گونه که اطلاع دارید، وظیفه اصلی قطعاتی مانند کابل برقراری ارتباط در شبکه می باشد. لازم به ذکر می باشد که این قبیل تجهیزات در اندازه و ضخامت های گوناگونی تولید می شوند. دسته ای از آن ها از ضخامت بالا بهره مند بوده و برخی دیگر دارای ضخامت کمی هستند. در نظر داشته باشید از کابل های ضخیم در فضاهای باز بهره گرفته می شود، آن ها همچنین در برابر آب و نویز مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. حال آن که از نوع نازک آن ها در محیط های حفاظت شده بهره گرفته می شود. به عنوان نمونه هایی از کابل های شبکه می توان به کابل فیبر نوری و کواکسیل اشاره نمود.

پچ پنل (Patch panel)

لازم به ذکر است که این دسته از تجهیزات مخابراتی، نقش برجسته ای را در شبکه ایفا می کنند و از پورت های بسیاری بهره مند می باشند. وظیفه اصلی آن ها در واقع این است که تمامی تجهیزات شبکه را به پورت های خود متصل می نماید. در واقع به طور عمومی پچ ینل ها به منظور اتصال تجهیزات متنوع در شبکه مورد استفاده قرار می گیرند.

تجهیزات پسیو مخابرات

رک شبکه (Network rack)

در واقع این بخش را به عنوان حافظه و یا فضا در شبکه می شناسند. به منظور درک این امر توجه کنید، در مواقعی که تعداد سوئیچ های شبکه زیاد می شود، رک ها یاری رسان خواهند بود. واحد سازنده رک ها یونیت می باشد و آن ها بسته به نیاز شبکه از پنج یونیت شروع می شوند.

انواع تجهیزات پسیو

آنتن بی سیم (Wireless antenna)

به این نکته توجه فرمائید که این تجهیزات سیگنال الکتریکی را دریافت کرده و آن را در محیط  منتشر می کنند. در واقع وظیفه آن ها به طور کلی دریافت امواج رادیویی با فرکانس های گوناگون می باشد.

به این نکته نیز توجه ویژه فرمائید که شرکت ریز موج الکترونیک رسام تمامی تجهیزات شرح داده شده را با نازل ترین قیمت به شما عزیزان ارائه می دهد. فروشگاه ما با سابقه درخشانی که در حوزه قطعات الکترونیکی به خود اختصاص داده است، به طور پیوسته اجناس خود را با مطرح ترین کیفیت، به فروش می رساند. شما عزیزان می توانید به منظور اطلاع از لیست قیمت انواع تجهیزات پسیو با مشاوران ما در ارتباط باشید.

تجهیزات پسیو مخابراتی

خرید تجهیزات پسیو مخابراتی خود را از شرکت ریز موج الکترونیک رسام انجام دهید

همان گونه که اطلاع دارید پیش از خرید هر کالایی نیاز است تا تحقیقاتی را در زمینه های متفاوت انجام دهید. به طور کلی مرغوبیت کالا برای هر فردی، از جمله آپشن های حیاتی به شمار می آید. حال آن که چگونه می توان کالا و یا قطعات را از لحاظ کیفیت بررسی نمود. دقت داشته باشید که همیشه مجموعه هایی که سابقه بالایی را در یک زمینه دارند، در بسیاری از موارد از کالاهای با کیفیت بهره مند می باشند. در نتیجه یکی از ضروری ترین اموری که می بایست انجام داد، تحقیق در مورد فروشگاه مورد نظر است.
همان گونه که می دانید شرکت ریز موج الکترونیک رسام با بهره مندی از با تجربه ترین مهندسان خود، همواره در تلاش است تا مرغوب ترین قطعات الکترونیکی و به ویژه تجهیزات پسیو مخابراتی را به مشتریان خود ارائه دهد. شما عزیزان می توانید تنها با یک بار خرید از فروشگاه ما، به یکی از مشتریان ثابت ما تبدیل شوید.

بیشتر بدانید: بهترین شرکت های الکترونیکی ایران

خرید تجهیزات پسیو مخابراتی

ممکن است این مطلب نیز برایتان جالب باشد: خرید تجهیزات فیبر نوری

نتیجه گیری

همان طور که مستحضر هستید، در دنیای امروز ارتباطات نقش برجسته ای را ایفا می نمایند و وجود آن ها ضروری است. در این مقاله متوجه شدید که تجهیزات پسیو مخابراتی چیست، به علاوه با انواع مدل های آن ها آشنا و از کاربردشان در شبکه آگاه شدید. شما عزیزان می توانید به منظور آگاهی از لیست قیمت آن ها با کارشناسان مجموعه ریز موج الکترونیک رسام در ارتباط باشید و پاسخ سوال های خود را دریافت نمائید.

مطالب بیشتر:

اطلاع از مرکز فروش آی سی در تهران

شناخت انواع ترانزیستور

کار ترایاک چیست

انواع سلف

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه در “تجهیزات پسیو مخابراتی چیست؟

  1. بهاروند گفت:

    سلام وقت بخیر.. فروش تکی آنتن بی سیم هم دارید؟ اگر دارید ممنون میشم راهنمایی کنید چطور باید ثبت سفارش کنم؟

    1. مدیرسایت گفت:

      درود بر شما چه نوع آنتنی لازم دارید واتس اپ پیام بدید چک میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *