مقالات

آشنایی با تجهیزات فیبر نوری

قیمت تجهیزات فیبر نوری

tel:09121006436

امروزه برای تبادل اطلاعات در صنایع مختلف از شبکه مبتنی بر فیبرهای نوری استفاده می‌کنند. اما باید بدانید که برای اینکه شبکه فیبر نوری بتواند عملکرد خوبی داشته باشد، باید تجهیزات لازم برای فیبر نوری را تهیه کنید. در این متن می‌خواهیم به معرفی تجهیزات فیبر نوری بپردازیم و به شما بگوییم که چگونه فیبر نوری و تجهیزات آن می‌توانند نقش موثری در تبادل داده‌ها داشته باشند. بنابراین اگر می‌خواهید یک شبکه فیبر نوری قوی داشته باشید و بدانید که تجهیزات فیبر نوری چیست، با ما تا انتهای متن همراه باشید.

شاید برای شما جالب باشد: نام قطعات الکترونیکی با عکس

با فیبر نوری آشنا شوید.!

پیش از آشنایی با تجهیزات فیبر نوری، بهتر است با فیبر نوری آشنا شوید. نام دیگر فیبر نوری، تار نوری بوده که از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به شفاف، بلند و باریک بودن رشته‌های آن اشاره کرد. نور می‌تواند از یک سمت فیبر نوری وارد و از سمت دیگر آن خارج شود، بنابراین جنس شیشه یا پلاستیک شفاف آن باید درصد ناخالصی کمی داشته باشد تا بتواند به خوبی و بدون تغییر نور را از خود عبور دهد.

فیبر نوری درحقیقت وظیفه تبادل و انتقال اطلاعات را دارد که این انتقال داده صوتی، تصویری، متنی و… توسط پالس‌های نوری صورت می‌گیرد. همچنین فیبر نوری در مقایسه با سایر کابل‌های معمولی، پهنای باند بزرگ و بیشتری دارد؛ اما برای اینکه بتوانید از فیبر نوری استفاده کنید، باید تجهیزات آن را داشته باشید که در ادامه به‌طور کامل به معرفی فیبر نوری و تجهیزات آن و راه اندازی تجهیزات فیبر نوری خواهیم پرداخت.

برای مطالعه:

آشنایی با قطعات الکترونیکی و کاربرد آنها

آشنایی با تجهیزات فیبر نوری

 

تجهیزات فیبر نوری چیست؟

آیا می‌دانید که تجهیزات فیبر نوری چیست و هر کدام از این تجهیزات مورد نیاز شبکه فیبر نوری چه ویژگی‌هایی دارند؟ برای اینکه فیبر نوری بتواند عملکرد خوبی داشته باشد و مشکلاتی برای فیبرها ایجاد نشود، بهتر است تجهیزات لازم برای فیبر نوری را فراهم کنید. در این بخش به معرفی تجهیزات فیبر نوری می‌پردازیم:

  • کابل فیبر نوری: تکنولوژی که در کابل‌های فیبر نوری استفاده شده، بسیاری از مشکلاتی که در کابل‌های مسی برای انتقال داده وجود داشته را حل کرده است. داده‌ها به‌صورت سیگنال نوری و با سرعت ۱۰ گیگابایت بر ثانیه از طریق کابل فیبر نوری منتقل می‌شوند.
  • ماژول فیبر نوری: انواع ماژول فیبر نوری عبارت است از مالتی مود و سینگل مود که با توجه به مسافتی که داده‌ها ارسال می‌شود، مدل مناسب ماژول را باید انتخاب کنید. ماژول‌ها باعث تقویت سیگنال‌ها و تبدیل سیگنال نوری به الکتریکی می‌شوند و بنابراین برای اتصالات داخل سوئیچ شبکه باید از رابط ماژول فیبر نوری استفاده کنید.
  • پچ کورد: پچ کورد باعث اتصال ایمن و دقیق میان دستگاه‌ها شده و همچنین برای متصل شدن پنل به سوئیچ نیز کاربرد دارد. انواع مختلفی از پچ کورد فیبر نوری در بازار وجود دارد که شما باید با توجه به نیاز پروژه و نوع فیبر، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
  • پچ پنل: پچ پنل فیبر نوری یکی از تجهیزات مورد نیاز شبکه فیبر نوری بوده که پنل رابط برای برقراری ارتباط بین تجهیزات و کابل فیبر نوری است، همچنین باعث عبور درست جریان برق در مدار نیز می‌شود. این قطعه دارای انواع مختلفی است که معمولا مدل دیواری آن کاربرد بیشتری دارد. البته فراموش نکنید که برای انتخاب پچ پنل فیبر نوری باید نوع کانکتور پیگتیل را درنظر داشته باشید.
  • دستگاه فیوژن: اگر می‌خواهید دو تار فیبر نوری را به یکدیگر متصل کرده و جوش بدهید، باید از دستگاه فیوژن استفاده کنید. این دستگاه یکی از انواع تجهیزات فیبر نوری بوده که با اتصال درست و دقیق دو تار فیبر نوری، از افت پالس نوری جلوگیری می‌کند.
  • آداپتور فیبر نوری: وقتی صحبت از آشنایی با تجهیزات فیبر نوری می‌شود، باید به آداپتور نیز اشاره کرد. آداپتور معمولا داخل پچ پنل قرار دارد و دو فیبر کابل نوری را به یکدیگر متصل می‌کند.
  • سوئیچ فیبر نوری: سوئیچ فیبر نوری وظیفه دارد تا اطلاعات را به نور و یا برعکس تبدیل کند. بنابراین در ساختمان سوئیچ فیبر نوری، یک پورت فیبر نوری و پورت شبکه وجود دارد تا با اتصال به فیبر و شبکه بتواند عملکرد خود را به درستی انجام دهد.
  • مبدل فیبر نوری: اگر می‌خواهید پورت فیبر نوری را به پورت‌های دیگر تبدیل کنید، می‌توانید از مبدل فیبر نوری استفاده کنید.

در انتها فراموش نکنید که برای راه اندازی تجهیزات فیبر نوری حتما از افراد متخصص و باتجربه در این زمینه کمک بگیرید.

در رابطه با بهترین شرکت های الکترونیکی ایران چه می دانید؟

تجهیزات مورد نیاز شبکه فیبر نوری

 

درباره کاربردهای فیبر نوری چه می‌دانید؟

بعد از معرفی تجهیزات فیبر نوری، نوبت به بررسی کاربردهای فیبر نوری در صنایع مختلف می‌رسد:

  • کاربرد فیبر نوری در مخابرات: انتقال اطلاعات و داده‌ها با نور لیزر، یکی از کاربردهای فیبر نوری است. فیبر نوری دارای انعطاف‌پذیری مطلوب و کیفیت خوب بوده و قابل استفاده برای مسافت‌های طولانی است و به همین دلیل از آن در شبکه‌های مخابراتی و کامپیوتری استفاده می‌کنند.
  • کاربرد فیبر نوری در پزشکی: با استفاده از فیبر نوری می‌توان بیماری‌ها را تشخیص و آزمایش‌های مختلفی را بر روی بیمار انجام داد. به عنوان مثال فیبرهای نوری قابلیت تشخیص نارسایی داخل بدن، انجام جراحی لیزر، آندوسکوپی و… را دارند.
  • کاربرد نظامی فیبر نوری: از جمله کاربردهای فیبر نوری در سیستم نظامی و دفاعی می‌توان به هدایت و کنترل موشک‌ها، برقراری ارتباط با زیردریایی، کنترل و ارتباط با رادارها و… اشاره کرد.
  • کاربرد فیبر نوری در حسگرها: امروزه از فیبرهای نوری به عنوان بخش اصلی در حسگر‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. بنابراین فیبرهای نوری می‌توانند آلودگی آب دریا، فشار، جریان الکتریکی، سطح مایعات، پرتوها و… را اندازه‌گیری کنند.

بیشتر بخوانید:

معرفی اجزا و قطعات برد الکترونیکی

قیمت تجهیزات فیبر نوری چیست؟

 

قیمت تجهیزات فیبر نوری چیست؟

اگر می‌خواهید بدانید که قیمت تجهیزات فیبر نوری چیست، بهتر است ابتدا با کارشناس‌ها تماس بگیرید تا مدل موردنظر از فیبر نوری و تجهیزات آن را انتخاب کنید. باتوجه به اینکه انواع مختلفی از تجهیزات لازم برای فیبر نوری با قیمت‌های متفاوتی در بازار وجود دارد، شما باید کیفیت تجهیزات مورد نیاز شبکه فیبر نوری را نیز درنظر بگیرید. زیرا ممکن است قطعه‌ای ارزان را خریداری کنید اما نتواند به درستی داده‌های نوری را در کابل انتقال دهد.

بیشتر بدانید: سلف چیست

سخن پایانی

بعد از آشنایی با تجهیزات فیبر نوری، می‌دانید که به چه قطعاتی در شبکه نیاز دارید. بنابراین اگر از شما بپرسند که تجهیزات فیبر نوری چیست، می‌توانید به‌طور کامل درباره عناصر مهم شبکه فیبر نوری توضیح دهید. در آخر فراموش نکنید که برای خرید تجهیزات فیبر نوری و راه اندازی تجهیزات فیبر نوری از افراد متخصص کمک بگیرید تا بتوانید بهترین و البته مقرون‌به‌صرفه‌ترین انتخاب را داشته باشید.

برای استعلام قیمت و خرید قطعات الکترونیکی روی لینک کلیک کنید.

همچنین انواع مختلف ic های کمیاب نیز تامین و در اختیار مشتریان عزیز قرار داده می شود. برای استعلام قیمت و خرید ic کلیک کنید.

اگر قطعاتی مدنظرتان است که در سایت پیدا نکردید برای سفارش قطعات الکترونیکی از خارج از کشور نیز می توانید اقدام نمایید. مجموعه رسام الکترونیک  واردات قطعات الکترونیک را نیز انجام می دهد.

همچنین انواع ترانزیستور نیز در مجموعه رسام ارائه می شود. برای استعلام قیمت و خرید ترانزیستور کلیک کنید.

پتانسیومتر تریمر و مولتی ترن نیز یکی دیگر از قطعات مهمی است که پیدا کردن آن ها در ایران کار سختی است. اما سایت رسام این قطعات را نیز از چین وارد می کند. برای استعلام قیمت و خرید پتانسیومتر تریمر و مولتی ترن کلیک کنید.

همچنین می توانید برای گرفتن قیمت و خرید دیود نیز به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.
خازن اس ام دی نیز از دیگر قطعات کمیاب در ایران می باشد که می توانید برای مشاهده قیمت و خرید خازن اس ام دی به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

 

کلیک کنید.!

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “آشنایی با تجهیزات فیبر نوری

  1. حسنی گفت:

    لطفا ادرس دفترتونو میدین که برای سفارش حضوری خدمت برسم؟البته امکان سفارش حضوری هست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *