مقالات

نحوه اتصال و آموزش ال سی دی گرافیکی به آردوینو

نحوه اتصال و آموزش ال سی دی گرافیکی به آردوینو

tel:09121006436

آردوینو (Arduino) نوعی از برد های آماده است که به صورت یک پلتفرم متن باز و رایگان قابل استفاده می باشد. این نوع برد آماده مورد پسند اکثر دانشجو ها و دانش آموزان است و در پروژه های مختلفی از آن استفاده می شود و دارای نسخه های متفاوتی است. هر کدام از این بردهای آماده دارای ویژگی های خاصی هستند، که به دلیل طراحی سخت افزاری مناسب و زبان برنامه نویسی ساده ی آن به راحتی قابل استفاده می باشند. برای استفاده از آردوینو نیاز به تخصص و مهارت خاصی نیست چون استفاده از آن بسیار راحت و آسان است و فقط مختص به کسانی که دارای علم رایانه یا الکترونیک هستند، نیست. به همین دلیل است در این بخش تصمیم گرفتیم علاوه بر آشنایی با آردونیو در خصوص نحوه اتصال و آموزش ال سی دی گرافیکی به آردوینو نیز توضیحاتی ارائه دهیم.

بردهای آردوینو قابلیت این را دارند که اطلاعاتی را دریافت کنند و با پردازش آن ، آنها را به خروجی بفرستد و یا با دریافت فرمانی کاری را انجام دهد. با استفاده از آردوینو و نرم افزار آردوینو میتوانید بسیاری از اطلاعات و دستورالعمل ها را از مجموعه به برد آردوینو بدهبد و از آن بخواهید چه کاری را برای شما انجام دهد.

آردوینو به دلیل ساختار و ویژگی های بسیار زیادی که دارد ، هسته بیشتر پروژه های جهان را به خود اختصاص داده است و پروژه های آسان و دشوار را همزمان در برمیگیرد. به دلیل جذابیت های بسیاری که آردوینو دارد محبوبیت زیادی در بین جوامع پیدا کرده و توانسته دانشجویان و مهندسان بی شماری را به خود جذب کند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد: ترایاک چیست

آردوینو دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

اجازه دهید کمی دقیق تر به کاربرد آردونیو نگاه کنیم. برد های آردوینو منبع باز هستند. به این معنا که قابلیت توسعه و تبدیل را دارند و همچنین می توان آنها را در انواع پروژه ها در سطوح مختلف از قبیل آموزشی، صنعتی و غیره استفاده کرد. از آنجا که نرم افزار آردوینو نیز منبع باز می باشد می توان انواع کتابخانه ها را برای آن نوشت و از آنها در انواع پروژه ها استفاده کرد. همچنین لازم به ذکر است که آردوینو از زبان برنامه نویسی C/C++ برای برنامه نویسی استفاده میکند که باعث راحتی کار با آن می شود.

همچنین برد های آردوینو به صورت پایدار و ایمن طراحی و ساخته می شوند. که این موضوع باعث ایجاد سرعت و دقت بالا و همچنین تلفات و خطای پایین در این بردها می شود. با توجه به مجموع موارد ذکر شده ، آردوینو با انعطاف پذیری و قابلیت توسعه زیاد ، به کاربران خود اجازه می دهد تا به راحتی هر آنچه که میخواهند با آن بسازند. به همین دلیل است که آردوینو محبوبیت بسیار زیادی در بین جوامع و اقشار مختلف را دارد.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با قطعات برد الکترونیکی

 

آموزش راه اندازی ال سی دی گرافیکی با آردوینو

 

آموزش راه اندازی ال سی دی گرافیکی با آردوینو

در پروژه های الکترونیکی ایجاد ارتباط بین کاربر و سیستم خیلی مهم است. ایجاد ارتباط درست از طریق نمایش دادن اطلاعات باعث دسترسی آسان تر برای ساخت پروژه می شود. البته طراحی زیبا و خاص که مورد توجه کاربران باشد نکته ی ظریف و قابل اهمیتی است. یکی از مواردی که باعث نمایش دادن اطلاعات و اتصال آن به آردوینو می باشد، ال سی دی گرافیکی است.

انتخاب قطعات الکترونیکی مناسب با نمایش اطلاعات و توانایی پردازش مدار ارتباط مستقیم دارد. پروژه هایی که با آردوینو طراحی می شوند معمولا ساده و آسان می باشند، پس استفاده از تصاویر پیچیده با کیفیت بالا کار بسیار اشتباهی است. به دلیل فرکانس پایین باید از دستورات و اطلاعات ساده استفاده کرد. یکی از پرکاربردترین ال سی دی ها در پروژه های مختلف استفاده از ال سی دی گرافیکی است.

با انواع قطعات الکترونیکی آشنا شوید.

برای راه اندازی ال سی دی گرافیکی می توانیم از کتابخانه های اردوینو و توابع درون آن استفاده کنیم. نکته جالب توجه و مزیت ال سی دی های گرافیکی این است که میتوان انواع شکل ها و نوشته ها را در آن نمایش داد و همچنین براحتی میتوان هر شکل ، تصویر یا نوشته را در محل مورد نظر خود قرار داد. ال سی دی های گرافیکی تراشه ها و رنگ پس زمینه و اندازه های متفاوتی دارند که همگی قابل راه اندازی با آردوینو هستند.

 

آموزش راه اندازی ال سی دی کاراکتری

برای مطالعه:

اتصال ال سی دی گرافیکی به میکرو

 

آموزش راه اندازی ال سی دی کاراکتری با برد آردوینو

ال سی دی کاراکتری قطعه الکترونیکی است که از شناخته شده ترین انواع ال سی دی ها به شمار می رود. صفحه ی نمایشگر ال سی دی کاراکتری به بهترین شکل ممکن نوشته ی متن را بر روی خود نمایش می دهد. این نوع ال سی دی ها به مصرف انرژی کم معروف هستند و معمولا صفحه ی نمایشگر کوچکی دارند که فقط 8 یا 16 یا … کاراکتر را شامل می شود. به همین دلیل در بیشتر موارد باید از گزارش وضعیت و اطلاعت کوچکی بر روی صفحه ی نمایشگر آن استفاده کرد.

اگر به دنبال نمایش دادن خروجی به صورت کاراکتری بر روی صفحه ی نمایشگر خود هستید بهترین و ایده آل ترین انتخاب استفاده از نمایشگر ال سی دی کاراکتری است. که همانطور که از اسم آن پیداست خروجی تمامی اطلاعات بر روی صفحه ی نمایشگر به صورت کاراکتری است که می تواند 32 کاراکتر را در دو ردیف 16 تایی برای شما نمایش دهد. همچنین نور پس زمینه که در این ال سی دی های کاراکتری به کار رفته شده است باعث خوانایی و وضوح بهتر پیام متنی و کاراکتر طراحی شده در صفحه ی نمایشگرمی شود. این صفحات نمایش علاوه بر نشان دادن پیام متن می توانند ابعاد و رنگ های مختلفی را هم به نمایش بگذارند.

همچنین امکان جا به جایی ال سی دی های کاراکتری با یکدیگر وجود دارد. شما به راحتی می توانید ال سی دی کاراکتری جدید را با هر اندازه و رنگی وارد پروژه آردوینو کرده و از آن استفاده کنید. کافی است سوکت ال سی دی قبلی را خارج کرده و ال سی دی جدید را جایگزین کنید و با کمی اصلاح مجدد در کد آردوینو (در صورت نیاز) به راحتی از آن استفاده کنید، حتی دیگر نیاز به تغییر سیم کشی در ال سی دی جدید نیست.

درباره بهترین شرکت های الکترونیکی ایران اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نحوه اتصال و آموزش ال سی دی گرافیکی به آردوینو

برای استعلام قیمت و خرید قطعات الکترونیکی روی لینک کلیک کنید.

همچنین انواع مختلف ic های کمیاب نیز تامین و در اختیار مشتریان عزیز قرار داده می شود. برای استعلام قیمت و خرید ic کلیک کنید.

اگر قطعاتی مدنظرتان است که در سایت پیدا نکردید برای سفارش قطعات الکترونیکی از خارج از کشور نیز می توانید اقدام نمایید. مجموعه رسام الکترونیک  واردات قطعات الکترونیک را نیز انجام می دهد.

همچنین انواع ترانزیستور نیز در مجموعه رسام ارائه می شود. برای استعلام قیمت و خرید ترانزیستور کلیک کنید.

پتانسیومتر تریمر و مولتی ترن نیز یکی دیگر از قطعات مهمی است که پیدا کردن آن ها در ایران کار سختی است. اما سایت رسام این قطعات را نیز از چین وارد می کند. برای استعلام قیمت و خرید پتانسیومتر تریمر و مولتی ترن کلیک کنید.

همچنین می توانید برای گرفتن قیمت و خرید دیود نیز به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.
خازن اس ام دی نیز از دیگر قطعات کمیاب در ایران می باشد که می توانید برای مشاهده قیمت و خرید خازن اس ام دی به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

 

کلیک کنید.!

1.2/5 - (20 امتیاز)

1 دیدگاه در “نحوه اتصال و آموزش ال سی دی گرافیکی به آردوینو

  1. ذکری گفت:

    مرسی از شما مطلبتون خیلی کمک کرد …
    خیلی مفصل و خوب توضیح دادین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *