بلاگ

با فیبر نوری و تجهیزات آن آشنا شوید.!

آشنایی با تجهیزات فیبر نوری

tel:09121006436

شبکه مبتنی بر فیبر نوری یکی از پرکاربردترین و البته محبوب ترین شبکه های موجود در سراسر جهان می باشد. از جمله دلایل محبوبیت این شبکه سرعت بالای آن نسبت به سایر شبکه ها است. اگر بخواهیم مقایسه ای انجام دهیم ذکر این نکته کافی هست که سرعت انتقال داده در شبکه های فیبر نوری حدود 20 تا 100 برابر بیشتر از مودم های DSL می باشد. به همین دلیل است که حتی کاربران خانگی نیز علاقه مند به استفاده از فیبر نوری هستند. با این وجود چالش هایی در این زمینه وجود دارد؛ به عنوان مثال هزینه بالای انواع تجهیزات و انواع قطعات الکترونیکی فیبر نوری عاملی است که بسیاری از افراد را از انتخاب این شبکه پشیمان می کند.

 

با این وجود اگر کسب و کار اینترنتی دارید و یا به هر طریقی از اینترنت کسب درآمد می کنید، آشنایی با تجهیزات مورد نیاز شبکه فیبر نوری می تواند دید وسیع تری در هنگام انتخاب به شما بدهد. بنابراین اگر به این موضوع علاقه مند هستید تا پایان این بخش ما را همراهی کنید.

 

اجازه دهید پیش از پرداختن به معرفی تجهیزات فیبر نوری یکی دیگر از چالش هایی که علاقه مندان این فناوری با آن دست و پنجه نرم می کنند را بررسی کنیم.

 

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را نیز بخوانید: خرید اوسیلاتور

 

تجهیزات لازم برای فیبر نوری

آسیب پذیری فیبرهای نوری

آسیب پذیری فیزیکی دومین عاملی است که پس از هزینه بالا، مشکلاتی را برای کاربران ایجاد می کند. به دلیل ساختار این کابل ها در صورت عدم استفاده از تجهیزات لازم برای فیبر نوری ممکن است کابل مذکور آسیب دیده و دسترسی به شبکه با مشکلاتی رو به رو شود. به همین دلیل همواره توجه ویژه ای به خرید با کیفیت ترین تجهیزات و همچنین نصب آن ها توسط تیمی متخصص داشته باشید تا در آینده، مانند عده ای از کاربران که به این موضوع توجه نکردند، مشکلی برایتان پیش نیاید.

البته آسیب پذیری بالا از ضعف‌های قطعات الکترونیکی است و حتی آداپتور سوییچینگ و برد آداپتور نیز آسیب پذیری بالایی دارند.

برای مطالعه:

مبدل دی سی به دی سی

مهم ترین تجهیزات فیبر نوری

در زیر به معرفی و بررسی مهم ترین تجهیزات فیبر نوری می پردازیم که آشنایی با آن ها نه تنها برای علاقه مندان به فعالیت در این حوزه بلکه برای افراد عادی نیز مفید است.

کابل های فیبر نوری

اگر قصد آشنایی با تجهیزات فیبر نوری را داشته باشید اولین و شاید مهم ترین تجهیزاتی که باید با آن آشنا شوید، کابل های فیبر نوری هستند. بدون استفاده از کابل، هیچ ارتباطی برقرار نشده و در نتیجه سایر تجهیزات نیز کارایی خاصی نخواهند داشت. این کابل ها از سیگنال های نوری برای انتقال اطلاعات استفاده می کنند و همین امر باعث شده است تا سرعت انتقال داده در آن ها به طرز قابل توجهی از کابل های مسی بیشتر باشد.

مهم ترین تجهیزات فیبر نوری

انواع کابل های نوری از لحاظ انتقال اطلاعات

کابل های نوری را از نظر انتقال اطلاعات به دو دسته سینگل مود و مولتی مود تقسیم بندی می کنند. کابل های سینگل مود برای مسافت های طولانی استفاده می شوند، با این وجود حجم کمتری از اطلاعات را جا به جا می کنند. از طرفی دیگر کابل های مولتی مود مسافت کوتاه تری را پشتیبانی کرده اما در عوض حجم اطلاعات بیشتری را انتقال می دهند. بنابراین شما می توانید با توجه به نیاز خود هر یک از انواع کابل های نوری را سفارشی سازی نمایید. همچنین در صورتی که تخصصی در این زمینه را نداشته و یا قصد صرف زمان زیادی در این رابطه را ندارید، می توانید این کار را به متخصصان با تجربه در این حوزه بسپارید.

ثبت سفارش برای خرید فیوز شیشه‌ای و انواع قطعات الکترونیکی smd و … در سایت رسام در کمتر از پنج دقیقه، قطعات کمیاب بازار را با بهترین کیفیت تنها با چند کلیک خریداری کنید.

انواع کابل های فیبر نوری از لحاظ نوع پوشش دهی

برای آشنایی با تکنولوژی و تجهیزات فیبر نوری لازم است بدانید که کابل های فیبر نوری از لحاظ پوشش دهی دارای دو نوع داخلی( indoor) و خارجی( outdoor) هستند. اگر قصد راه اندازی شبکه در ساختمان ها را دارید بهتر است از کابل های نوری داخلی استفاده کنید. چراکه روکش های انعطاف پذیرتری داشته و به همین دلیل در ساختمان ها ساده تر پیاده سازی می شوند. از طرفی دیگر اگر قصد دارید شبکه مبتنی بر فیبر نوری خود را از نظر جغرافیایی گسترده تر کنید، استفاده از کابل های نوری outdoor  توصیه می شود. این کابل ها روکش و شیلدهای مقاومی داشته و به همین دلیل در تغییرات آب و هوایی بدون مشکل خاصی به کار خود ادامه می دهند.

تجهیزات الکترونیکی در ساختمان‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند و بهتر است فیبر نوری یا سایر قطعات الکترونیکی کاربردی در تجهیزات ساختمان از بهترین کیفیت استفاده شود.

سایت رسام بزرگترین فروشگاه برای خرید آی سی، خرید اپتوکوپلر و انواع تجهیزات الکترونیکی است.

پچ پنل فیبر نوری

از دیگر انواع تجهیزات فیبر نوری می توان به پچ پنل ها اشاره کرد. به طور کلی از پچ پنل برای نظم دادن و اتصال کابل ها به کانکتورها استفاده می شود. اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که تعداد کابل های شما افزایش یابد و با محدودیت فضا برای ساماندهی آن ها رو به رو شوید. به همین دلیل پچ پنل ها یکی از تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی شبکه فیبر نوری محسوب می شوند.

امروزه استفاده از قطعات SMD در ساخت انواع تجهیزات الکترونیکی کاربرد گسترده‌ای دارد پیشنهاد می‌شود با خواندن مطالب موجود در رسام در مورد خازن SMD و مقاومت SMD اطلاعات بیشتری در مورد این نوع قطعات کسب کنید

همچنین بخوانید: نحوه خواندن مقاومت smd

سوئیچ های فیبر نوری

مهم ترین تجهیزات فیبر نوری

سوئیچ های فیبر نوری دارای یک یا چند پورت فیبر نوری بوده که امکان اتصال ماژول ها به خود را فراهم می کنند. به طور کلی سوئیچ های فیبر نوری تفاوت زیادی از لحاظ عملکرد با سوئیچ های اترنت ندارند، به جز یک مورد! پهنای باند و سرعت این سوئیچ ها نسبت به سوئیچ های کابلی چندین برابر می باشد؛ در نتیجه با استفاده از آن ها شبکه ای به مراتب پر سرعت تر از شبکه هایی که از سوئیچ اترنت استفاه می کنند، خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

معرفی اجزا و قطعات برد الکترونیکی

ماژول و مبدل های فیبر نوری

مهم ترین تجهیزات فیبر نوری, جهیزات فیبر نوری چیست

همانطور که می دانید برای تبدیل سیگنال های نوری به الکتریکی نیاز به یک مبدل( یا بهتر است بگوییم ماژول) می باشد. ماژول های فیبر نوری که از جمله مهم ترین تجهیزات فیبر نوری به حساب می آیند، وظیفه تبدیل و البته تقویت سیگنال های نوری به الکتریکی را در کوتاه ترین زمان ممکن به عهده دارند. شما می توانید با توجه به نیاز خود نوع تک کور یا دو کور را انتخاب نمایید؛ همچنین توجه داشته باشید که ماژول ها به پورت های درون سوئیچ، که در بالا در رابطه با آن توضیحاتی ارائه دادیم، متصل می شوند.

به بیانی متفاوت، از دیگر تجهیزات لازم برای فیبر نوری مبدل های فیبر نوری می باشند. وظیفه این مبدل ها( همانطور که از نامشان مشخص است) تبدیل پورت های فیبر نوری به سایر پورت ها می باشد. بنابراین اگر قصد تبدیل پورت ها را دارید استفاده از حداقل یک یا چند مبدل( بسته به نیازتان) اهمیت ویژه ای داشته و تا اندازه زیادی کارتان را تسهیل می کند.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: کاربرد سلف

جمع بندی بحث انواع تجهیزات فیبر نوری

با توجه به مواردی که گفته شد اکنون می توانید به سوال تجهیزات فیبر نوری چیست به راحتی پاسخ دهید و همچنین با انواع تجهیزات فیبر نوری آشنایی کلی پیدا کرده اید. به طور کلی می توان گفت که انواع تجهیزات فیبر نوری هزینه بالاتری نسبت به تجهیزاتی که باید برای شبکه های کابلی پرداخت کنید، دارند. البته اگر کسب و کار اینترنتی دارید که سرعت بالای انتقال اطلاعات در آن از اهمیت زیادی برخوردار است، صرف هزینه برای راه اندازی شبکه نوری را می توان به عنوان یک سرمایه گذاری موفق در نظر گرفت. با این وجود همانطور که با مطالعه مقاله متوجه شدید، کاربردهای کلی تجهیزات فیبر نوری گفته و بررسی شد. در صورت تمایل با کمی جستجو در مطالب سایت می توانید به موضوع مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنید. ممنون که تا پایان این بخش همراه ما بودید.

برای استعلام قیمت و خرید قطعات الکترونیکی روی لینک کلیک کنید.

همچنین انواع مختلف ic های کمیاب نیز تامین و در اختیار مشتریان عزیز قرار داده می شود. برای استعلام قیمت و خرید ic کلیک کنید.

اگر قطعاتی مدنظرتان است که در سایت پیدا نکردید برای سفارش قطعات الکترونیکی از خارج از کشور نیز می توانید اقدام نمایید. مجموعه رسام الکترونیک  واردات قطعات الکترونیک را نیز انجام می دهد.

همچنین انواع ترانزیستور نیز در مجموعه رسام ارائه می شود. برای استعلام قیمت و خرید ترانزیستور کلیک کنید.

پتانسیومتر تریمر و مولتی ترن نیز یکی دیگر از قطعات مهمی است که پیدا کردن آن ها در ایران کار سختی است. اما سایت رسام این قطعات را نیز از چین وارد می کند. برای استعلام قیمت و خرید پتانسیومتر تریمر و مولتی ترن کلیک کنید.

همچنین می توانید برای گرفتن قیمت و خرید دیود نیز به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.
خازن اس ام دی نیز از دیگر قطعات کمیاب در ایران می باشد که می توانید برای مشاهده قیمت و خرید خازن اس ام دی به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

کلیک کنید.!

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “با فیبر نوری و تجهیزات آن آشنا شوید.!

  1. حسنی گفت:

    خداقوت
    فروش به صورت عمده هم دارین ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *