مقالات

با تعرفه واردات قطعات الکترونیک به طور کامل آشنا شوید

امروزه استفاده از قطعات الکترونیک در بسیاری از وسایل کاربرد زیادی دارد؛ به نوعی که می توان با اطمینان اظهار کرد که بدون استفاده از قطعات الکترونیک، بخش عمده ای از زندگی بشر دچار مشکل خواهد شد. با این وجود مشکلاتی مانند هزینه های بالا، کمیاب بودن قطعه و مواردی از این قبیل سبب شده است تا برخی افراد و شرکت ها برای تامین قطعات خود دچار مشکل شوند. توجه داشته باشید که تعرفه واردات قطعات الکترونیک از دیگر مواردی است که می تواند چالشی جدی برای افرادی که قصد فعالیت هایی را دارند که نیازمند انواع قطعات الکترونیکی است باشد؛ با این وجود در صورتی که بخواهید این قطعات را از شرکت معتبری تهیه نمایید، هزینه ها و تعرفه واردات قطعات الکترونیک کاملا به صرفه بوده و مزایای زیادی را نیز برای شما به همراه دارد. به همین دلیل علاوه بر پرداختن به تعرفه واردات قطعات الکترونیکی از خارج و پاسخ به سوالاتی مانند تعرفه واردات قطعات الکترونیکی از چین چقدر است ؟  به مزایا و اهمیت واردات قطعات الکترونیکی از کشورهایی مانند چین نیز می پردازیم. بنابراین اگر شما نیز قصد واردات این نوع قطعات را دارید یا در خصوص تعرفه واردات قطعات الکترونیک ابهاماتی دارید، حتما تا پایان این بخش ما را همراهی نمایید.

تعرفه واردات قطعات الکترونیکی

مزایای واردات قطعات و تجهیزات الکترونیکی

اکنون که به اهمیت واردات قطعات الکترونیک اعم از امکان واردات قطعات برد الکترونیکی واقف آشنا شدید، نوبت به بررسی کامل تر مزایای واردات این تجهیزات الکترونیکی می رسد. این قطعات اگرچه ممکن است با کیفیت های گوناگونی در بازار موجود باشند اما اگر قصد تهیه نوع اورجینال و با کیفیت آن ها را دارید، یکی از راه های آن، واردات این قطعات از کشورهای خارجی می باشد. در ادامه برخی از مهم ترین مزایای واردات قطعات الکترونیکی را ذکر می کنیم تا شما عزیزان بیشتر با آن ها آشنا شوید. توجه داشته باشید که علت پرداختن به مزایای واردات قطعات مذکور این است که خواننده گرامی به طور کامل متوجه شود که چرا تعرفه گمرکی واردات قطعات الکترونیکی کمی گران قیمت است. البته با خرید از مجموعه های وارداتی معتبر و با سابقه مانند مجموعه ریز موج الکترونیک رسام، هزینه ها کاملا معقول بوده و مقرون به صرفه می باشد.

هزینه مناسب

اولین و شاید مهم ترین مزیت واردات قطعات الکترونیکی مانند واردات تجهیزات شبکه؛ واردات تجهیزات مخابراتی  و واردات تجهیزات صنعتی هزینه مناسب آن ها می باشد. ممکن است این موضوع را زیاد تجربه کرده باشید. اجازه دهید با ذکر مثالی موضوع مذکور را کامل تر توضیح دهیم. تصور کنید قصد خرید یک تلویزیون از برندی مشخص را دارید؛ زمانی که قیمت های موجود در بازار داخلی را با قیمت این تلویزیون در خارج از کشور مقایسه می کنید، متوجه اختلاف قیمت زیاد آن ها می شوید؛ در چنین شرایطی مطمئنا برایتان سوال پیش می آید که چرا هزینه تلویزیون مورد نظر در خارج از کشور ارزان تر از بازارهای داخلی است. این امر چند دلیل دارد که مهم ترین آن را می توان هزینه های واردات و گمرک عنوان نمود؛ اما ممکن است حتی با احتساب این هزینه ها نیز باز هم اختلاف قیمت بالایی را تجربه نمایید. دلیل این امر هزینه های دلالی و مواردی از این قبیل می باشد. شاید اگر قصد خرید تلویزیون را داشته باشید، توجه چندانی به اختلاف قیمت آن نکنید و از بازارهای داخلی آن را سفارش دهید؛ اما اگر کسب و کارتان به گونه ای باشد که حداقل چند عدد تلویزیون بخواهید، در چنین شرایطی مسلما واردات تلویزیون برای شما ارزشمند و به صرفه تر می باشد.

تعرفه گمرکی واردات قطعات الکترونیکی

این موضوع در خصوص خرید قطعات الکترونیکی مانند خرید ترانزیستور نیز کاملا صدق می کند؛ به عنوان مثال شاید شما نیاز به تعداد اندکی از یک قطعه الکترونیکی خاص داشته باشید که در چنین شرایطی خرید از بازارهای داخلی برایتان مقرون به صرفه تر می باشد. با این وجود اگر شرکت و یا مجموعه ای داشته باشید که به تعداد زیادی از قطعات الکترونیکی نیاز داشته باشد، واردات این قطعات به کمک شرکت های واسطه بسیار مفیدتر می باشد و می تواند منجر به صرفه جویی زیادی در هزینه های شما نیز شود.

شاید برای شما جالب باشد: ترانزیستور چیست

زمان تحویل مناسب

دیگر عاملی که تعرفه واردات قطعات الکترونیک را برای خریداران قابل قبول تر می کند، زمان تحویل قطعات می باشد. در بسیاری از موارد پیش آمده است که افراد بعد از خرید اینترنتی، مدت زمان زیادی را منتظر دریافت سفارش خود بوده اند و در موارد متعددی بعد از انتظار زیاد مجبور به لغو سفارش خود شده اند. دلیل این امر را می توان حرفه ای نبودن اعضای مجموعه ای که با آن همکاری کرده اید، عنوان کرد. متاسفانه امروزه به دلیل افزایش شرکت ها و کسب و کارهای موجود در فضای مجازی، پیدا کردن یک مجموعه قابل اطمینان و مطمئن بسیار سخت و دشوار شده است؛ چراکه هر اندازه شرکت های بیشتری را برای انتخاب داشته باشید، موارد بیشتری را نیز باید بررسی نمایید. با این وجود ما به شما این تضمین را می دهیم که با سفارش قطعات الکترونیکی از مجموعه ریز موج الکترونیک رسام، قطعات مورد نظر شما در کمترین زمان ممکن از کشور مورد نظر وارد شده و به دست شما می رسند. برای اطمینان بیشتر می توانید با پشتیبانان ما تماس بگیرید و سوالات و ابهامات خود را در خصوص تعرفه واردات قطعات الکترونیک و همچنین زمان تحویل سفارش بپرسید و بعد از آن با خیالی آسوده سفارش خود را ثبت نمایید. مجموعه رسام با سابقه طولانی که دارد، این تضمین را به شما می دهد که سفارشات شما در سریع ترین زمان ممکن به دست شما برسند.

تعرفه واردات قطعات الکترونیکی از چین چقدر است ؟

همچنین مطالعه کنید: نکات طلایی واردات قطعات الکترونیک

عدم محدودیت در سفارش

یکی دیگر از مواردی که چالش های واردات قطعات الکترونیک و تعرفه واردات قطعات الکترونیکی از خارج را برای افراد قابل قبول تر می کند، عدم محدودیت در سفارش قطعه و یا قطعات مورد نظر می باشد. تصور کنید قصد خرید قطعاتی را دارید که در ایران وجود ندارند و یا با قیمت نامنصفانه ای به فروش می رسند. در چنین شرایطی بسیاری از سایت ها و مجموعه های واسطه، با وعده امکان خرید قطعات الکترونیکی با قیمتی مناسب افراد را ترغیب به خرید از آن ها می کنند. با این وجود توصیه می کنیم فریب تعرفه واردات قطعات الکترونیکی ارزان قیمت را نخورید و خرید خود را از مجموعه ای انجام دهید که سابقه مناسبی در این زمینه داشته باشد. همچنین یکی دیگر از مواردی که در هنگام انتخاب شرکت مورد نظر باید بررسی کنید این است که آیا این شرکت، قطعه مورد نظر شما را نیز وارد می کند یا محدودیت هایی را برای خرید قرار داده است. این محدودیت ها که با توجه به سیاست های شرکت وارد کننده، برای شما تعیین می شود ممکن است تا اندازه زیادی خرید شما را تحت تاثیر قرار دهد. لازم به ذکر است که در مجموعه رسام این محدودیت ها به حداقل خود رسیده اند و سفارش دهندگان با مواردی که خرید آن ها را تحت تاثیر قرار دهد رو به رو نیستند.

عوامل موثر بر قیمت واردات قطعات الکترونیک

با آشنایی با مزایای واردات قطعات الکترونیک، اکنون نوبت به بررسی مواردی است که بر تعرفه گمرکی واردات قطعات الکترونیکی تاثیر مستقیم می گذارند. به همین دلیل شناسایی این موارد که آشنایی با آن ها را حتما پیش از خرید و یا سفارش قطعات مورد نظر خود باید در نظر بگیرید، از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. توجه داشته باشید که شرکت های مختلف هزینه های متفاوتی را برای این موارد در نظر می گیرند با این وجود تقریبا بازه قیمت همگی آن ها در یک محدوده مشخص می باشد. با این حال باید توجه داشته باشید، در انتخاب شرکت هایی که هزینه های این موارد را خیلی کم و یا خیلی زیاد در نظر می گیرند، دقت لازم را به کار ببرید. در ادامه با ما همراه باشید تا این روش ها را به شما عزیزان معرفی کنیم.

روش حمل و نقل کالا

اولین مورد و شاید یکی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت و تعرفه واردات قطعات الکترونیکی از خارج، روش حمل و نقل کالا می باشد. همانطور که می دانید روش های حمل و نقل و جا به جایی کالا شامل سه روش هوایی، زمینی و دریایی می باشد. به طور معمول روش حمل و نقل بستگی به کشوری که از آن خرید خود را انجام می دهید و سیاست های کارخانه آن دارد. با این وجود رسام همواره در تلاش است تا روش هایی را به کار گیرد که هم از نظر زمان برای شما بهینه باشند و هم از نظر هزینه برای شما صرف کنند. اجازه دهید این موضوع را با ذکر مثالی برایتان توضیح دهیم. تصور کنید قصد دارید تا تعداد زیادی از یک قطعه الکترونیکی مشخصی را از کشور چین سفارش دهید و زمان مد نظر شما برای تحویل قطعات یک ماه می باشد و زودتر از آن به قطعه مورد نظر نیاز نخواهید داشت. در چنین شرایطی اگر شرکت واسطه شما با دریافت هزینه بیشتری از شما بخواهد قطعات را زودتر به دست شما برساند، مطمئنا نه تنها برایتان سودی نخواهد داشت بلکه ضرر مالی نیز خواهید کرد.

برعکس این موضوع نیز صدق می کند؛ گاهی اوقات اولویت شما دریافت سفارش خود در سریع ترین زمان ممکن است؛ در چنین شرایطی اگر نیاز باشد تا با صرف هزینه ای بیشتر، قطعات خود را سریع تر تحویل بگیرید، مطمئنا این کار را انجام می دهید. بنابراین انتخاب روش حمل و نقل کالا که تاثیر مستقیمی بر تعرفه گمرکی واردات قطعات الکترونیکی می گذارد( که با هماهنگی خریدار و شرکت واسطه انتخاب می شود)، می تواند عاملی باشد که شرکت های واسطه حرفه ای را از سایر شرکت ها جدا نماید.

تعرفه واردات قطعات الکترونیکی از خارج

شاید برایتان مفید باشد: قطعات الکترونیکی خاص را از کجا تامین کنیم

کشور تولید کننده

عامل دیگری که در هنگام خرید و سفارش قطعات الکترونیک تاثیر زیادی بر تعرفه واردات قطعات الکترونیک می گذارد، کشور تولید و یا عرضه کننده قطعات الکترونیک است. ممکن است قطعه مورد نظر شما فقط توسط کارخانه ای در چین تولید شود که در چنین شرایطی پس از اطلاع از پاسخ سوال تعرفه واردات قطعات الکترونیکی از چین چقدر است ؟ می توانید اقدام به سفارش قطعه مورد نظر نمایید. با این وجود طبیعی است که اگر قطعه مورد نظر شما در کشور دیگری تولید شود، تعرفه وارداتی متفاوتی را نیز خواهد داشت. بنابراین در هنگام سفارش قطعات الکترونیکی، اطمینان از این که قطعه مورد نظر توسط چه کشوری تولید می شود، به شما در مدیریت بودجه خود کمک می کند؛ چراکه همانطور که پیش تر نیز ذکر کردیم، عامل مذکور تاثیر مستقیمی بر تعرفه واردات قطعات الکترونیکی از خارج دارد.

محاسبه قیمت واردات قطعات الکترونیکی

یکی از سوالاتی که در خصوص قیمت واردات قطعات الکترونیکی می شود، این است که آیا این قیمت ها جدول مشخصی دارند و یا اینکه هر شرکت با توجه به خواست خود قیمت ها را تعیین می کند باید گفت که بله قیمت ها مشخص هستند و سالانه اعلام می شوند. به بیانی دیگر جدولی که شامل تعرفه ‌های گمرکی می باشد، هر سال توسط هیئت دولت و وزیران، مشخص و تعیین می ‌شود. بنابراین هر شرکت واسطه ای نمی تواند قیمت مخصوص به خود را ارائه دهد و از این طریق به سفارش دهندگان ضرر مالی بزند؛ آشنایی با قیمت های داخل این جدول به شما کمک می کند تا شرکت های غیر قابل اطمینان را راحت تر شناسایی کرده و در نهایت خریدی مطمئن و مقرون به صرفه داشته باشید.

این مقاله نیز ممکن است برایتان مفید باشد: واردات قطعات الکترونیک از اروپا

سفارش قطعات الکترونیکی مورد نظر به کمک رسام

همانطور که تا این بخش از مقاله متوجه شده اید، پیدا کردن و انتخاب یک شرکت معتبر جهت خرید و واردات قطعات الکترونیکی، اهمیت زیادی دارد و می تواند کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار دهد. شرکت ریز موج الکترونیک رسام دارای بیش از یک دهه تجربه در زمینه تهیه و تامین قطعات و تجهیزات الکترونیک و مخابراتی با بهره گیری از کارشناسان و متخصصان در بازار جهانی و داخلی می باشد. این شرکت قادر به تهیه و تامین قطعات الکترونیک با همکاری شرکت ها و سازمان های تولید کننده و صادر کننده معتبر جهانی، نیازهای شما را برطرف نموده و همواره کیفیت و خدمات را سرلوحه اهداف خود قرار داده است. بنابراین با انتخاب رسام یک قدم به پیشرفت و توسعه کسب و کار خود نزدیک تر خواهید شد. همچنین پشتیبانان این مجموعه همواره آماده پاسخگویی و رفع ابهامات شما می باشند. لازم به ذکر است قیمت های موجود در این مجموعه کاملا مقرون به صرفه بوده و پس از یکبار همکاری با رسام به مشتری دائمی این مجموعه تبدیل خواهید شد. همچنین کیفیت بالای خدمات ارائه شده نیز عامل دیگری است که مشتریان این شرکت آن را به عنوان یکی از مزایای همکاری با آن عنوان می کنند.

قیمت واردات قطعات الکترونیکی

همچنین بخوانید: واردات قطعات الکترونیک از دبی

جمع بندی

با توجه به موارد گفته شده در این بخش می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که موارد بسیاری در تعیین تعرفه گمرکی واردات قطعات الکترونیکی وجود دارند که آشنایی با آن ها می تواند شما را در یک خرید مطمئن یاری نماید. همچنین واردات قطعات الکترونیکی مزایای بسیاری دارد و می تواند کسب و کار شما را تا اندازه زیادی نسبت به رقبای خود پیش بیاندازد. با این وجود لازمه تمامی این موارد انتخاب یک شرکت مناسب برای سفارش قطعات مورد نظر خود است؛ یک شرکت معتبر و با سابقه می تواند شما را از تمامی چالش های موجود برای واردات قطعات الکترونیکی از خارج، رها سازد و تمامی اقدامات لازم را جهت یک خرید رضایت بخش برای شما فراهم نماید. شرکت رسام با سال ها تجربه در این زمینه می تواند یکی از مناسب ترین انتخاب های شما باشد؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر و یافتن پاسخ سوالات خود می توانید سایر مقالات این سایت را نیز مطالعه نمایید. همچنین اگر زمان کافی برای مطالعه مقالات را ندارید، این امکان برای شما فراهم است که ابهامات خود را با پشتیبانان ما در میان گذاشته و پاسخ آن را در کوتاه ترین زمان بگیرید.
ممنون از اینکه تا پایان این بخش با عنوان آشنایی کامل با تعرفه واردات قطعات الکترونیکی از خارج همراه ما بودید. به امید خریدی رضایت بخش برای شما عزیزان.

مطالب بیشتر:

شرکت های الکترونیکی در تهران

کار ترایاک چیست

سلف چیست

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه در “با تعرفه واردات قطعات الکترونیک به طور کامل آشنا شوید

  1. ابراهیم اکرمی گفت:

    سلام. شما واردات قطعات الکترونیکی از کره هم دارید؟ حداکثر زمانی که برای واردات نیاز دارید چه مدت است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *