مقالات

خرید قطعات الکترونیکی به صورت آنلاین یا حضوری؟

خرید قطعات الکترونیکی

tel:09121006436

زمانی که شما به قصد خرید قطعات الکترونیکی به بازار برین با قیمت  های متفاوت برای یک قطعه با مشخصات فنی مشابه مواجه میشین علت این امر وجود سازندگان تقلبی هست .

اینکه چطور قطعات الکترونیکی تقلبی رو از اورجینال تشخیص بدیم رو اینجا گفتیم 🙂

ولی با همه‌ی این روش‌ها نمیشه با قطعیت اورجینال بودن قطعه رو تضمین کرد.

با توجه به رکود و تورم و اقتصاد جامعه همه‌ی ما به دنبال کالاهای اورجینال با یک قیمت مناسب هستیم .

حالا قطعات الکترونیکی رو از کجا بخریم ؟بازار یا شرکت‌های معتبر ؟؟

هر کدوم از این روش‌های خرید مزیت‌ها و عیب‌هایی داره که در مقاله میخوایم بررسی کنیم .

اگر درباره شرکت های واردکننده قطعات الکترونیکی اطلاعاتی ندارید؛ پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین شرکت های الکترونیکی ایران را دنبال کنید.

 

خرید قطعات الکترونیکیخرید قطعات الکترونیکی از بازار :

وقتی شما خیلی عجله دارین قطعاً نمیتونین منتظر بمونین سفارش بدین تا قطعه به دست تون برسه پس هیچ راهی جز خرید از بازار ندارین.

درصورتی‌که تو این وضعیت قرار گرفتین بهتره از کسی خرید کنید که سال‌هاست با او کار می‌کنین و به کالاهای او ایمان‌دارین همان‌طور که در مقاله “چگونه قطعات الکترونیکی اورجینال را از تقلبی را تشخیص دهیم ؟”  گفتیم  اورجینال بودن قطعات الکترونیکی خیلی مهمه

ولی گاهی اوقات حتی خود فروشنده شاید نتونه قطعه تقلبی رو تشخیص بده چراکه تشخیص قطعات کپی باکیفیت بالا که به high copy مشهوره از قطعات اورجینال سخته.

خرید قطعات الکترونیکی

قبل از ظهور تکنولوژی و خرید آنلاین ، سریع‌ترین و رایج‌ترین محل خریدوفروش برای مردم  بازار بوده و از اونجایی که همه قشر مردم اونجا رفت‌وآمد دارند فروشندگان برای تأمین نیاز مردم انواع و اقسام برندها  رو عرصه می‌کنند.

مثلاً فرض کنید شما برای خرید یک ترانزیستور با مشخصات خاصی به بازار رفتین ولی برند خاصی مدنظر تون نیست ، فروشنده ممکنه  انواع و اقسام ترانزیستورها (شناخت انواع ترانزیستور) رو براتون بیاره ولی اگه شما دیتاشیت محصول یا شرکت سازنده رو بپرسید اطلاعات دقیقی دست‌گیر تون نمی شه

دیتاشیت کالاها رو جدی بگیرین …

سفارش آنلاین :

راه دیگه برای  خرید، سفارش به شرکت‌های بازرگانی و یا توزیع کنندگان رسمی است.

در عصر جدید خرید هر کالا و وسیله‌ای  بسیار ساده‌شده فقط کافیه با یک سرچ کوچیک تو اینترنت اطلاعات کالای موردنظر تون و پیدا کنید و بدون هزینه رفت‌وآمد ، ترافیک و در کوتاه‌ترین زمان ممکن کالای خود تون رو از یک فروشگاه معتبر تهیه کنین.

برای اطلاعات بیشتر: سلف چیست

خرید آنلاین قطعات الکترونیکی

صنعت قطعات الکترونیکی هم از این قاعده مستثنا نیست فقط کافیه شرکت معتبر و پیدا کنین و از اون به بعد به‌جای این‌که فرصت رو از دست بدین و با  لیست خرید به بازار برین و استرس تقلبی بودن قطعات رو داشته باشن میتونین لیست موردنظر رو برای شرکت بفرستین  قیمت بگیرین و اگه مناسب بود سفارش بدین و با خیال راحت به بقیه کاراتون برسین 🙂

پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید: آشنایی با قطعات برد الکترونیکی

آیا باید به همه شرکت‌های تأمین‌کننده اعتماد کنیم ؟

مسلماً جواب منفیه چون تمام اون مشکلاتی که در خرید از بازار مطرح کردیم اینجا هم هست  اگر شرکت وارد کنندتون رو درست انتخاب نکرده باشین ، پس باید تو انتخاب شرکت خیلی دقیق و تیز باشین.

اگه شرکت معتبر و درستی رو انتخاب کرده باشین مطمئن‌ترین خرید رو تجربه خواهین کرد چراکه این شرکت‌ها امکان خرید مستقیم از کارخانه‌ها رودارند و هرگز مشکلات قطعات تقلبی و high copy  رو نخواهند داشت .

پس تنها راه ممکن که شما مطمئن باشین قطعات الکترونیکی خریداری‌شده اصل هستند خرید از کارخانه‌های سازنده آن‌ها به‌صورت مستقیم و یا خرید از نمایندگان فروش رسمی آن‌هاست.

نکته بعدی که در انتخاب شرکت باید مدنظر تون باشه اینه که این شرکت باید نیروهای مطمئنی که به سیاست‌های اون منطقه آشنا هس داشته باشن چون در سفارش قطعات الکترونیکی لازمه به نمایندگی از مشتری در کارخانه سازنده یا هر جای دیگه ای حاضر بشن و چکاپ نهایی رو انجام بدن .

شرکت ریزموج الکترونیک رسام پیشرو‌در تهیه و توزیع قطعات‌و‌تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی ‌و صنعتی و نظامی ، واردات قطعات و ‌‌تجهیزات در کمترین زمان ممکن ، خرید از شرکت‌های معتبر دنیا  آماده هرگونه همکاری درزمینهٔ واردات و تأمین انواع قطعات الکترونیکی اورجینال از سراسر دنیا با ضمانت سلامت و اورجینال بودن قطعات الکترونیک می‌باشد.

تمامی قطعات این شرکت دارای گارانتی بوده و اگه در تست اولیه قطعه‌ای مشکل داشت برگشت داده میشه.

برای استعلام قیمت و خرید قطعات الکترونیکی روی لینک کلیک کنید.

همچنین انواع مختلف ic های کمیاب نیز تامین و در اختیار مشتریان عزیز قرار داده می شود. برای استعلام قیمت و خرید ic کلیک کنید.

اگر قطعاتی مدنظرتان است که در سایت پیدا نکردید برای سفارش قطعات الکترونیکی از خارج از کشور نیز می توانید اقدام نمایید. مجموعه رسام الکترونیک  واردات قطعات الکترونیک را نیز انجام می دهد.

همچنین انواع ترانزیستور نیز در مجموعه رسام ارائه می شود. برای استعلام قیمت و خرید ترانزیستور کلیک کنید.

پتانسیومتر تریمر و مولتی ترن نیز یکی دیگر از قطعات مهمی است که پیدا کردن آن ها در ایران کار سختی است. اما سایت رسام این قطعات را نیز از چین وارد می کند. برای استعلام قیمت و خرید پتانسیومتر تریمر و مولتی ترن کلیک کنید.

همچنین می توانید برای گرفتن قیمت و خرید دیود نیز به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.
خازن اس ام دی نیز از دیگر قطعات کمیاب در ایران می باشد که می توانید برای مشاهده قیمت و خرید خازن اس ام دی به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “خرید قطعات الکترونیکی به صورت آنلاین یا حضوری؟

  1. سجادی گفت:

    خرید غیر حضوری خیلی بهتره و تو وقت هم صرفه جویی میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *